w

Navitel R66 2K – mały i dobry sprzęt (test)

R66 2K
Navitel R66 2K - mały i dobry sprzęt (test)

Kamery samochodowe zadomowiły się w samochodach polskich kierowców. I nic w tym dziwnego, skoro ich rola bywa niezwykle istotna.

Navitel R66 2K to kolejna ciekawa propozycja znanego producenta. Wyróżnia się prostotą i skromnymi gabarytami. Poza tym, użytkownicy mogą liczyć na dobre parametry w umiarkowanej cenie. Ale po kolei…

Zestaw Navitela R66 2K
W zestawie jest nawet adapter kart microSD

Prezentowany rejestrator ma bardzo ciekawy design, którego nie zaburza żaden dodatkowy uchwyt. Zamiast tego zastosowano wbudowaną konstrukcję zakończoną taśmą dwustronną, która przylepia się do szyby. Warto podkreślić, że system obrotowy pozwala dopasować kąt widzenia do każdego stopnia pochylenia szyby.

Navitel R66
Kąt widzenia sięga 123 stopni

Niewielkie rozmiary sprawiają, że kamera zajmuje naprawdę mało miejsca. Dzięki temu nie zabiera widoczności, co jest oczywiście niezwykle ważne z perspektywy bezpieczeństwa jazdy. Istnieje wiele urządzeń wielofunkcyjnych, które ograniczają widok, a do tego pochłaniają uwagę. W tym przypadku nie ma tych problemów.

Zobacz także: Navitel RS2 DUO Night Vision – Dwustronna kamera. Obraz również z wnętrza (test)

Jak doskonale widać, urządzenie nie ma żadnego wbudowanego ekranu. To nie oznacza, że nie można go konfigurować. Otóż można, tyle że za pomocą smartfonów, z którymi da się połączyć dzięki modułowi Wi-Fi. Dedykowana aplikacja Navitel DVR Center pozwala na dostosować ustawienia oraz udostępniać nagrane filmy.

Navitel R66 2K – parametry techniczne

Testowany sprzęt posiada wydajny sensor optyczny GC4653 uzupełniony funkcją Night Vision, która zapewnia czytelny obraz także po zmroku. Nagrania mogą być zapisywane w jakości Quad HD (2560×1440).

Navitel R66 2K
Urządzenie ma obrotową głowicę. Stosowanie dodatkowego uchwytu nie jest potrzebne. Stabilność zapewnia wbudowana konstrukcja z taśmą dwustronną

Na tym nie koniec dobrych wieści. Navitel R66 2K posiada również automatyczny start, czujnik wstrząsów oraz nagrywa dźwięk. Warto w tym miejscu podkreślić, że kąt widzenia sięga 123 stopni.

Navitel R66 2K – dane techniczne:

  • Sensor: GC4653 (2K)
  • Rozdzielczość wideo: 2560×1440P (2K)
  • Kąt nagrywania: 123°
  • Rodzaj soczewki: 6-warstwowe szkło
  • obsługa kart microSD: do 128GB
  • Dodatkowe funkcje: nagrywanie w pętli, nadpisywanie nagrań, Auto-Start, G-sensor, nagrywanie dźwięku, moduł WI-FI, głośnik, mikrofon
  • sposób montażu: taśma 3M

W zestawie z kamerą nie ma karty microSD, ale dołączono adapter pozwalający na ich integrację z komputerami. Dobrze, że o tym ktoś pomyślał. Należy dodać, że maksymalna pamięć zastosowanego elementu w urządzeniu to 128 GB.

Urządzenie w praktyce

Montaż urządzenia jest banalnie prosty. Nawet laik poradzi sobie z tym zadaniem bez problemu. Wystarczy zdjąć taśmę i przykleić urządzenie do szyby w dogodnym miejscu, a następnie skierować soczewkę pod odpowiednim kątem. Długi zasilacz zapewni bezproblemowe poprowadzenie okablowanie krawędziami podsufitki, by nic nie zaburzało widoczności lub projektu kokpitu.

Navitel R66 2K na szybie
Dzięki skromnym gabarytom, prezentowany model nie pogarsza widoczności

Po aktywacji zapłonu samochodu pojawia się charakterystyczny dźwięk sugerujący rozpoczęcie nagrywania. I… już. Na tym kończą się nasze zadania, jeżeli wcześniej dostosowaliśmy ustawienia kamery w dedykowanej aplikacji, co jest również niezwykle proste. Navitel R66 2K jest prosty w montażu i działa niemal niezauważalnie. To ogromna przewaga nad inwazyjnymi urządzeniami absorbującymi użytkowników.

Jakoś nagrywania stoi na bardzo dobrym poziomie. Kąt widzenia należy uznać za optymalny, podobnie jak stopnień przekazywanych szczegółów. Warta odnotowania jest również płynność obrazu.

Ile kosztuje ta kamera? Można ją już kupić za mniej niż 400 złotych. Biorąc pod uwagę inflację i ceny konkurencyjnych produktów o podobnych parametrach, jest to bardzo dobra oferta. Warto więc przemyśleć zakup tego urządzenia, jeżeli wśród głównych oczekiwań jest prostota, łatwość montażu i niewielkie rozmiary.

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Auto spada z klifu

Koszmar kierowcy. Pomylenie gazu z hamulcem obok klifu

Ford Kuga Hybrid opinie

Ford Kuga 2.5 Hybrid. Zasługuje na dobre opinie (test)