w

Najtańsze kompaktowe SUV-y w Polsce (2021) – ceny, silniki, wyposażenie (Top 10)

Najtańsze kompaktowe SUVy 2021
Najtańsze kompaktowe SUV-y w Polsce (2021) - ceny, silniki, wyposażenie (Top 10)

Na rzecz tych samochodów tracą minivany, kombi, sedany i nie tylko. Jak widać, modna sylwetka potrafi przyciągać bardzo wielu klientów.

Kompaktowe SUV-y cieszą się niesłabnącą popularnością. Niemal każdy producent ma w swojej gamie taki model – niektórzy nawet więcej, niż jeden. To oznacza, że wybór staje się coraz większy i niełatwo podjąć decyzję.

Nie jest jednak tajemnicą, że auta drożeją. Postanowiliśmy zatem sprawdzić, jakie są najtańsze kompaktowe SUV-y na polskim rynku. Żeby zachować obiektywność, uwzględniliśmy tylko roczniki 2021 i dane z oficjalnych konfiguratorów oraz cenników marek samochodowych. Zaczynamy!

1. Dacia Duster: 48 900 złotych

Rumuński SUV korzystający z rozwiązań Renault – tak w skrócie można go określić. Słynie z prostoty i dość archaicznych rozwiązań, ale w tej cenie nie dostaniemy niczego innego. Dzięki niej nie ma żadnej konkurencji. Tak, żadnej. Jest o ponad 33 tysiące tańszy od następnego auta w zestawieniu. Właśnie dlatego cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Poza tym, wygląda całkiem przyjemnie i jest wystarczająco przestronny.

Dacia Duster wersja podstawowa
Dacia Duster 1.0 TCe

Bazowa konfiguracja opiera się na silniku 1.0 TCe generującym 90 koni mechanicznych i 160 niutonometrów. Współpracuje z nim sześciobiegowa skrzynia manualna przekazująca potencjał na koła przednie. Takie wartości umożliwiają osiąganie 100 km/h w 13,1 sekundy i rozpędzanie się do 166 km/h. Średnie zużycie paliwa to około 6,3 litra (cykl mieszany).

Duster Access
Dacia Duster – wnętrze

Wyposażenie podstawowe, czyli Access zawiera m.in.:  elektryczne wspomaganie, komputer pokładowy, ogranicznik prędkości, osłony podwozia z przodu, 16-calowe felgi stalowe, jednoczęściowo składaną kanapę, system wspomagania ruszania pod górę, tryb Eco, centralny zamek i elektryczne szyby z przodu.

2. KIA Sportage: 81 990 złotych

Koreański SUV jest na rynku do sześciu lat i ten rok będzie najpewniej ostatnim w jego karierze. Wkrótce zostanie bowiem zaprezentowana piąta generacja. To jeden z kluczowych powodów, dla których możemy liczyć na atrakcyjną cenę. Sportage całkiem nieźle wygląda, a także posiada przyzwoicie wykonane i przestronne wnętrze. Są w tym segmencie lepsi gracze, ale ten model nie ma się czego wstydzić.

KIA Sportage - wersja podstawowa
KIA Sportage 1.6 GDI

Sercem podstawowej odmiany jest wolnossący silnik benzynowy 1.6 GDI oferujący 132 konie mechaniczne i 160 niutonometrów. Za przeniesienie tych wartości na oś przednią odpowiada sześciobiegowa przekładnia manualna. Jak wynika z danych producenta, rozwijanie setki trwa dokładnie 11,5 sekundy, a rozpędzanie kończy się przy 182 km/h. Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym to 8,3 litra.

Kia Sportage S
Kia Sportage – wnętrze

Wyposażenie standardowe „S” obejmuje m.in.: klimatyzację manualną, chromowane wstawki na zewnątrz, reflektory z funkcją doświetlania drogi do domu, czujnik zmierzchu, elektryczne lusterka, elektryczne szyby (przód i tył), centralny zamek, wielofunkcyjną kierownicę, radioodtwarzacz z sześcioma głośnikami i złączem USB, 8-calowy ekran dotykowy, kamerę cofania i 16-calowe felgi aluminiowe.

3. Suzuki SX4 S-Cross: 83 500 złotych

To najbardziej konserwatywna propozycja w tym segmencie. Trudno szukać czegoś bardziej konwencjonalnego. Niektórzy upatrują w tym zaletę. SX4 S-Cross to prosta i sprawdzona konstrukcja, która może nie przyspiesza bicia serca, ale za to oferuje wysoki poziom niezawodności. Suzuki jest przeciętne stylistycznie i analogowe we wnętrzu. Starsi klienci doceniają taką charakterystykę.

Suzuki SX4 S-Cross wersja podstawowa
Suzuki SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet

Co ciekawe, klient w podstawie otrzymuje układ miękkiej hybrydy. Jego fundamentem jest jednostka 1.4 BoosterJet oferująca 129 koni mechanicznych i 235 niutonometrów. Współpracuje z nią sześciobiegowy manual, który przekazuje moc na oś przednią. Taki zestaw pozwala przyspieszać do 100 km/h w 10,2 sekundy i osiągać 190 km/h. Z kolei apetyt sięga 6,5 litra w cyklu mieszanym.

Suzuki SX4 S-Cross Comfort Plus
Suzuki SX4 S-Cross – wnętrze

Wyposażenie Comfort Plus oddaje do dyspozycji m.in.: automatycznie włączane światła, wspomaganie ruszania na wzniesieniu, wielofunkcyjną kierownicę, tempomat, elektryczne szyby (przód i tył), elektryczne lusterka, klimatyzację automatyczną, czujnik deszczu, radioodtwarzacz z Bluetooth i 4 głośnikami, reflektory LED, relingi oraz przednie światła przeciwmgłowe.

4. SEAT Ateca: 87 000 złotych

Pierwszy reprezentant koncernu VW w tym zestawieniu – wielu twierdzi, że najlepiej wyglądający. Ostatnio przeszedł kurację odmładzającą, która wprowadziła kilka nowości stylistycznych. Nie zabrakło również odświeżenia instrumentów we wnętrzu. Ateca jest fajnie narysowana, przestronna i bardzo przyzwoicie wykonana. To także jeden z najlepiej prowadzących się modeli w swojej klasie.

SEAT Ateca - wersja podstawowa
SEAT Ateca 1.0 TSI

Podstawowy silnik to 1.0 TSI oferujący 110 koni mechanicznych oraz 200 niutonometrów. Tutaj także można liczyć na manual o sześciu przełożeniach oraz napęd FWD. Osiągi? Sprint do setki trwa 10,7 sekundy, a przyspieszanie kończy się przy 183 km/h. W cyklu mieszanym można liczyć na zużycie sięgające 6 litrów.

SEAT Ateca Reference
SEAT Ateca – wnętrze

Wyposażenie bazowe, czyli Reference oferuje m.in.: tempomat, system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania, asystenta pojazdu, klimatyzację, komputer pokładowy, elektroniczny hamulec postojowy, elektryczne szyby (przód i tył), centralny zamek, bezkluczykowe uruchamianie, 8,25-calowy ekran dotykowy, cztery głośniki, złącza USB-C i reflektory LED.

5. Nissan Qashqai: 92 480 złotych

To kolejny bardzo doświadczony model. Podobnie jak w przypadku Kii, 2021 rok to dla niego ostatni dzwonek – z tą różnicą, że nowa generacja została już zaprezentowana (Premiere Edition poza zasięgiem). Qashqai jest częstym wyborem klientów ze względu na solidną konstrukcję i wiele praktycznych rozwiązań. Nie wyróżnia się z tłumu, ale trudno odmówić mu urody.

Nissan Qashqai wersja podstawowa
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T

Pod maską znajdziemy jednostkę 1.3 DIG-T oddającą do dyspozycji 140 koni mechanicznych oraz 260 niutonometrów. Sprzęgnięto ją z sześciobiegowym manualem i napędem na oś przednią. Z kolei średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 6,8 litra.

Nissan Qashqai Acenta
Nissan Qashqai – wnętrze

Podstawowe wyposażenie Acenta obejmuje m.in.: dwustrefową klimatyzację automatyczną, czujnik deszczu, elektryczne szyby i lusterka, tempomat, komputer pokładowy, skórzaną kierownicę, sześć głośników, 7-calowy ekran multimedialny, Bluetooth, wspomaganie ruszania pod górę, centralny zamek, elektryczny hamulec postojowy, centralny zamek i 17-calowe felgi aluminiowe.

6. Volkswagen Tiguan: 93 090 złotych

Doczekaliśmy się ciekawych czasów. Jednym z najtańszych modeli wśród kompaktowych SUV-ów jest Volkswagen. To dość nietypowy obrazek, choć tendencja jest rzeczywiście wyraźna. Zarówno Golf, jak i Passat znajdują się w dolnych strefach cenowych w swoich segmentach. To dla wielu fanów marki bardzo dobra informacja. Tiguan pozostaje bardzo dobrym SUV-em ze świetnie wykonanym wnętrzem i precyzyjnym układem jezdnym.

Volkswagen Tiguan - wersja podstawowa
Volkswagen Tiguan 1.5 TSI

Skrywa pod maską silnik 1.5 TSI oferujący 130 koni mechanicznych oraz 220 niutonometrów. Współpracuje z nim sześciobiegowy manual kierujący wszystkie argumenty na oś przednią. Dynamika? Całkiem niezła. Setkę można zobaczyć po upływie 10,9 sekundy, a prędkość maksymalna to 195 km/h. Według producenta, średnie zużycie w cyklu mieszanym wynosi 6,3 litra.

Tiguan w podstawie
Volkswagen Tiguan – wnętrze

Bazowe wyposażenie o nazwie „Tiguan” ma w swoim składzie m.in.: reflektory LED Basic, automatyczne włączanie świateł, system wykrywający pieszych, asystentów podjazdu, awaryjnego hamowania i pasa ruchu, czujnik deszczu, klimatyzację, komputer pokładowy, Bluetooth, radioodtwarzacz Composition Colour i 8 głośników.

7. Skoda Karoq: 95 350 złotych

Czeski model to oficjalny następca Yeti. Wpisuje się idealnie w standardy, jakie oferuje Skoda. To oznacza nieźle wykonane wnętrze, dobre wyposażenie, wysoki poziom przestronności i liczne rozwiązania zwiększające praktyczność. Pod względem prowadzenia nie jest równie dobra, jak Ateca, ale za to oferuje trochę wyższy komfort.

Skoda Karoq - wersja podstawowa
Skoda Karoq 1.0 TSI

Podobnie, jak w Seacie, pod maską znajduje się benzynowa jednostka 1.0 TSI generująca 110 koni mechanicznych i 200 niutonometrów. Przenoszeniem mocy na przednie koła zajmuje się sześciobiegowa skrzynia manualna. Takie wartości pozwalają na osiąganie setki w 11,1 sekundy i rozpędzanie się do 187 km/h. Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym to 6,6 litra.

Skoda Karoq Ambition
Skoda Karoq – wnętrze

Ofertę otwiera odmiana Ambition, która posiada m.in.: klimatyzację automatyczną, czujniki deszczu i zmierzchu, Bluetooth, czujniki parkowania z tyłu, funkcję awaryjnego hamowania, wspomaganie ruszania pod górę, tempomat, komputer pokładowy, światła przeciwmgielne, 17-calowe felgi aluminiowe i dotykowy ekran multimedialny.

8. Citroen C5 Aircross: 96 350 złotych

To pierwszy pełnoprawny model z Francji w tym zestawieniu. SUV Citroena świetnie wygląda i wyróżnia się na tle konkurentów. Poza stylistyką, charakteryzuje się przestronnym wnętrzem i układem jezdnym nastawionym na komfortowe podróżowanie. Walorów praktycznych również nie można mu odmówić. C5 Aircross aktualnie najlepszy model w gamie tego producenta.

Citroen C5 Aircross - wersja podstawowa
Citroen C5 Aircross 1.2 PureTech

W podstawie pod maską pracuje silnik 1.2 PureTech, który produkuje 130 koni mechanicznych oraz 230 niutonometrów. Uzupełnia go sześciobiegowy manual i napęd na koła przednie. W takiej konfiguracji można przyspieszać do setki w 10,5 sekundy i rozpędzać się do 195 km/h. Średnie zużycie w cyklu mieszanym to według producenta 6,2 litra.

Citroen C5 Aircross Live
Citroen C5 Aircross – wnętrze

Bazowe wyposażenie Live obejmuje m.in.: asystentów pasa ruchu, awaryjnego hamowania, ostrzegania przed kolizją i rozpoznawania znaków, tempomat, światła LED do jazdy dziennej, komputer pokładowy, klimatyzację, 8-calowy ekran dotykowy, 6 głośników, 17-calowe felgi aluminiowe, chłodzony schowek, elektryczne szyby oraz lusterka.

9. Hyundai Tucson: 99 900 złotych

Nowość koreańskiego producenta. Po raz kolejny projektanci Hyundaia postawili wysoko poprzeczkę – szczególnie w kategorii odwagi. Nowy Tuscon prezentuje się bardzo charakterystycznie i zwraca na siebie uwagę skuteczniej, niż większość konkurentów. Jest przy tym bardzo dobrze wykonany i przestronny.

Tuscon 2021 wersja podstawowa
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI

Sercem bazowej konfiguracji jest jednostka benzynowa 1.6 T-GDI generująca 150 koni mechanicznych i 250 niutonometrów. Zintegrowano ją z sześciobiegowym manualem. W takim zestawieniu można liczyć na setkę po upływie 10,3 sekundy i rozpędzenie się do 189 km/h. Średnie zużycie w cyklu mieszanym to 6,7 litra.

Tucson Pure
Hyundai Tucson – wnętrze

Podstawowe wyposażenie Pure obejmuje m.in.: asystentów utrzymywania pasa ruchu, unikania zderzeń czołowych i ostrzegania o ograniczeniach prędkości, kamerę cofania, klimatyzację, tempomat, komputer pokładowy, wielofunkcyjną kierownicę, 8-calowy ekran dotykowych, elektryczne szyby, elektryczne i podgrzewane lusterka

10. Opel Grandland X: 108 900 złotych

Nie wszyscy wiedzą, że ten model powstał przy współpracy z koncernem PSA. Teraz Opel, Peugeot i Citroen należą do jednego tworu wraz z Fiatem, Jeepem i Alfą Romeo (Stellantis). Sam Grandland jest najbardziej konserwatywnym z trojaczków. Oferuje przyzwoity design, dobrze wykonane i przestronne wnętrze i niezły układ jezdny. To propozycja dla tych, którzy oczekują solidności, ale nie szukają fajerwerków.

Opel Grandland X wersja bazowa
Opel Grandland X 1.2 PureTech

Niemiecki SUV skrywa dokładnie ten sam układ napędowy, co Citroen. Jego podstawą jest silnik benzynowy 1.2 PureTech oferujący 130 koni mechanicznych i 230 niutonometrów. Za przenoszenie jego potencjału na oś przednią odpowiada przekładnia manualna o sześciu przełożeniach. Przyspieszenie do setki trwa 10,4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 197 km/h. Średnie zużycie w cyklu mieszanym wynosi 6,4 litra.

Grandland X interior
Opel Grandland X – wnętrze

Podstawowe wyposażenie Edition obejmuje m.in.: 7-calowy ekran multimedialny, 6 głośników, klimatyzację, tempomat, komputer pokładowy, system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, elektryczne szyby i lusterka, 17-calowe felgi aluminiowe, reflektory EcoLED, elektryczny hamulec postojowy, centralny zamek, skórzaną kierownicę i system rozpoznawania znaków.

Pozostałe kompaktowe SUV-y z rocznika 2021:

  • Toyota RAV4 2.0 Dual VVT-ie (173 KM) 2021: 113 900 zł
  • Peugeot 3008 1.2 PureTech (130 KM): 114 300 zł
  • Mazda CX-5 2.0 SKYACTIV-G (165 KM): 118 900 zł
  • BMW X1 sDrive18i (136 KM): 133 900 zł
  • Audi Q3 35 TFSI (150 KM): 138 700 zł
  • Mercedes-Benz GLA 180 (136 KM): 144 500 zł
  • Lexus UX 200 (126 KM): 154 900 zł
  • Range Rover Evoque (200 KM): 179 900 zł
  • Jaguar E-PACE 1.5 R-Dynamic (160 KM): 184 200 zł

Kompaktowe SUV-y z rocznika 2020:

  • Ssangyong Korando 1.5 T-GDi (163 KM): 85 600 zł
  • Renault Kadjar 1.3 TCe (140 KM): 89 900 zł
  • Jeep Compass 1.3 TMair (130 KM): 89 900 zł
  • Ford Kuga 1.5 Ecoboost (120 KM): 96 400 zł
  • MINI Countryman One (102 KM): 109 900 zł
  • Honda CR-V 1.5 VTEC Turbo AWD (173 KM): 124 900 zł
  • Volvo XC40 T3 (163 KM): 136 300 zł
  • Mitsubishi Outlander 2.0 SOHC MIVEC 4WD CVT (150 KM): 138 990 zł

Wnioski nasuwają się same. Każdy z SUV-ów głównego zestawienia ma pod maską benzynowy silnik zintegrowany z sześciobiegowym manualem i napędem na przód. Nie licząc Dustera, średnia cena za podstawę wynosi około 90 tysięcy złotych.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wyrzucanie śmieci do lasu - Kozy marzec 2021

Kierowca zatrzymał się, by wyrzucić śmieci do lasu: Nie przeszkadzali mu świadkowie (wideo)

Citroen CX vs Audi 100 Fiat Croma Mercedes W124 (wideo)

Porównanie kultowych modeli: Citroen CX kontra Audi 100, Fiat Croma i Mercedes W124 (wideo)