Niewykluczone, że ten rok przyniesie liczne niespodzianki na rynku nowych samochodów. Już styczeń przyniósł pierwszą z nich. Okazuje się, że aktualnie najpopularniejsze auto premium 2025 nie pochodzi ani z Niemiec, ani ze Szwecji. Tym razem jest to przedstawiciel japońskiej marki. Dla niektórych będzie to spore zaskoczenie.
Najpopularniejsze auto premium 2025
Wbrew pozorom, Polacy coraz częściej decydują się na zakup modeli z wyższej półki. Wystarczy dodać, ze najpopularniejsze auto premium 2025 to aktualnie SUV klasy średniej, a nie mały crossover czy pojazd miejski z prestiżowym znaczkiem.
W minionych dwunastu miesiącach ten tytuł przypadł Volvo XC60, które cieszyło się ogromnym zainteresowaniem. Nowy Rok może jednak przynieść zmianę, co prognozuje już sam styczeń. Niewielu analityków rynku spodziewało się takiej zmiany.

Okazuje się, że liderem jest dziś Lexus NX najnowszej generacji. To dobrze znany samochód, który już w 2024 roku był częstym wyborem polskich kierowców. Był blisko szwedzkiego SUV-a, ale ostatecznie nie zdołał go pokonać. W tym roku może być inaczej.
Jak podaje Instytut SAMAR, w samym styczniu zarejestrowano 986 nowych NX-ów, co dało siódmą pozycję w ogólnym zestawieniu. Jest to wręcz znakomita pozycja, która oznacza, że duży Lexus był bardziej popularny, niż Toyoty Yaris i Yaris Cross oraz Volkswagen T-Roc.
Lexus NX tylko w hybrydzie
Najpopularniejsze auto premium 2025 posiada zelektryfikowany układ napędowy występujący w dwóch wariantach: NX 350h oraz NX 450h+. W obu przypadkach bazą jest benzynowy silnik o pojemności 2,5 litra.
Ten pierwszy układ to wersja HEV, czyli samoładująca z baterią o pojemności 1,1 kWh. Oddaje do dyspozycji 243 konie mechaniczne, co przekłada się na sprint do setki w 7,7 lub 8,7 sekundy. Ten gorszy rezultat dotyczy wersji z napędem na obie osie, która jest wśród opcji.

Z kolei NX 450h+ to hybryda plug-in, która w podstawie występuje z napędem E-FOUR. W jej przypadku można liczyć na 309 koni mechanicznych. Taki potencjał systemowy pozwala przyspieszać do 100 km/h w 6,3 sekundy. W obu wersjach hybrydowych za przenoszenie mocy odpowiada bezstopniowa przekładnia automatyczna. Prędkość maksymalna też jest wspólna (elektronicznie ograniczona) i wynosi 200 km/h.
Wariant PHEV dysponuje akumulatorem trakcyjnym o pojemności 18,1 kWh. W zależności od warunków, zasięg w trybie elektrycznym wynosi od 68 do 98 kilometrów. Prędkość maksymalna bez użycia jednostki spalinowej to 135 km/h.
Najpopularniejsze auto premium 2025 w promocji
Na świetny wynik Lexusa NX z pewnością wpłynęła wyprzedaż rocznika. Oferta jest naprawdę korzystna, bo rabaty przekraczają 50 tysięcy złotych. Najpopularniejsze auto premium 2025 w podstawowej wersji kosztuje aktualnie 217 900 złotych.

Bazowa konfiguracja oferuje układ hybrydowy o mocy 243 koni mechanicznych, który dysponuje napędem na przednią oś. Podstawowe wyposażenie, czyli Prestige obejmuje m.in.: reflektory LED, kamerę cofania, 18-calowe felgi aluminiowe, czujniki parkowania z funkcją hamowania awaryjnego, elektrycznie sterowaną klapę bagażnika, czujniki martwego pola, akustyczne szyby, cyfrowe wskaźniki i dotykowe multimedia.
Jeżeli klient oczekuje napędu na obie osie, to musi liczyć się z wydatkiem 224 300 złotych. Różnica wynosząca 6400 złotych nie jest duża, tym bardziej że dopłata obejmuje także większe, bo 20-calowe felgi aluminiowe.
Promocją objęta jest także wersja plug-in, czyli NX 450h+. W podobnej konfiguracji wyposażeniowej (Prestige i 20-calowe felgi) kosztuje 269 300 złotych. To również niemal 50 tysięcy złotych różnicy względem regularnej ceny.