w

Najpopularniejsza marka Stellantis? Niektórzy będą w szoku

Fiat 500 Giorgio Armani Edition
Fiat 500 Giorgio Armani Edition

Z perspektywy europejskiego rynku, uzyskane dane są wręcz zaskoczeniem. Pamiętajmy jednak, że Stary Kontynent już dawno przestał być jakimkolwiek wyznacznikiem dla globalnego przemysły motoryzacyjnego. To też oznacza, że najpopularniejsza marka Stellantis nie musi odnosić tu sukcesów.

Najpopularniejsza marka Stellantis

W 2024 roku Fiat uzyskał miano najlepiej sprzedającej się marki tego konglomeratu. Mimo że sprzedaż spadła o 11% w porównaniu do roku poprzedniego, włoski producent utrzymał pozycję lidera w globalnym zestawieniu.

Według raportów, Fiat sprzedał w 2024 roku 1,2 miliona pojazdów na całym świecie. To znaczący wynik, jednak w porównaniu do 1,35 miliona sprzedanych aut w 2023 roku i 1,7 miliona w 2022 roku, widać niepokojącą tendencję.

Najpopularniejsza marka Stellantis
Fiat 600e

Spadek sprzedaży Fiata można przypisać kilku kluczowym czynnikom. Po pierwsze, globalne problemy z łańcuchami dostaw oraz kryzys chipowy wpłynęły na produkcję i dostępność pojazdów na całym świecie.

Wiele modeli Fiata, w tym popularne Panda i 500, doświadczyło opóźnień w dostawach, co zniechęciło potencjalnych nabywców. Dodatkowo, wzrost cen surowców i inflacja spowodowały, że klienci stawali się bardziej ostrożni w podejmowaniu decyzji o zakupie.

Plany na przyszłość

Najpopularniejsza marka Stellantis planuje wprowadzenie nowych modeli oraz intensyfikację prac nad elektryfikacją swojej floty. W 2025 roku zamierza wprowadzić na rynek kilka nowych modeli elektrycznych, które mają przyciągnąć młodszych nabywców oraz osoby szukające bardziej ekologicznych rozwiązań.

Warto zaznaczyć, że Fiat już teraz stawia na rozwój technologii związanych z pojazdami elektrycznymi. Czy to dobra droga? W tych czasach znacznie bezpieczniej stawiać na dywersyfikację, choć trzeba liczyć się także z zaostrzanymi normami emisji spalin. Aczkolwiek historia „elektrycznej pięćsetki” powinna dać producentowi do myślenia.

Fiat planuje także zwiększenie inwestycji w marketing, aby lepiej komunikować zalety swoich produktów oraz budować pozytywny wizerunek marki. Kampanie reklamowe skoncentrowane na ekologii i innowacyjności mają na celu przyciągnięcie uwagi klientów, którzy są coraz bardziej świadomi wpływu swoich wyborów na środowisko. Marka zamierza również aktywnie angażować się w działania promujące zrównoważony rozwój, co może przyczynić się do budowy lojalności wśród klientów.

Najpopularniejsza marka Stellantis – gama w Polsce

Aktualna oferta tej marki jest u nas mocno ograniczona. Tak naprawdę wszystko opiera się na samochodach miejskich oraz dostawczych. Nie ma niczego pomiędzy. Brakuje typowych kompaktów, które cieszą się w Europie dużym zainteresowaniem.

Ofertę otwiera Fiat 500e, który przez cenę i napęd elektryczny nie budzi dużego zainteresowania. Za około 70 tysięcy złotych można mieć Pandę, ale to już leciwa konstrukcja. Właśnie dlatego wszyscy czekają, aż zadebiutuje Grande Panda – również z napędem hybrydowym.

W ofercie jest też 600-tka produkowana w Tychach – wraz z Jeepem Avengerem i Alfa Romeo Junior. Samochód robi bardzo dobre wrażenie i jest naprawdę solidny, Mieliśmy już okazję przeprowadzić jego test.

Oprócz aut osobowych, są jeszcze modele dostawcze z serii Fiat Professional: Doblo, Ducato i Scudo. Właśnie na nich spoczywa ciężar sprzedażowy. Mimo że nie są najnowszymi produktami, wciąż cieszą się dużym wzięciem ze względu na ekonomiczny charakter i dużą wszechstronność.

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

DS N°8

DS N°8 pojawił się w Polsce. Jest wielki, biżuteryjny i oryginalny

Nowa Dacia Sandero

Nowa Dacia Sandero już za dwa lata. Ma być (również) elektryczna