w

Na ten model czekają lokalni klienci. Hyundai Staria już z polskim cennikiem

Hyundai Staria
Hyundai Staria

Południowokoreańska marka zamierza namieszać w europejskim segmencie dużych samochodów użytkowo-osobowych. I właśnie ten model ma w tym pomóc.

Hyundai Staria wzbudził ogromne zainteresowanie już w momencie premiery. Wszystko za sprawą klasycznego nadwozia, w które wkomponowano bardzo nowoczesne i odważne motywy stylistyczne. To bez wątpienia najbardziej charakterystyczne auto w swojej klasie. Czy odniesie sukces? Ma ku temu predyspozycje.

Wspomniany design robi wrażenie. Nie wszystkim przypadnie do gustu, ale jest oryginalny i zwraca na siebie uwagę. Poza tym, urozmaica prostą sylwetkę, co wyróżnia go na tle potencjalnych konkurentów. Najbardziej charakterystyczny wydaje się pas przedni z wąską blendą LED i kafelkowymi reflektorami.

Hyundai Staria
Hyundai Staria

Tył też ma swój indywidualny sznyt. Najciekawiej prezentują się tu pionowe lampy, które mogą mieć ciemne klosze. Dobrze wygląda także duża szyba, która optycznie zmniejsza klapę. Boczne przeszklenia też są potężne, co zwiastuje dobre doświetlenie kabiny.

No właśnie, kabina. Dostęp do niej ułatwiają szerokie drzwi – z przodu klasyczne, a z tyłu przesuwne. Samochód może oferować różne konfiguracje foteli. Producent daje wybór w tej kategorii. Najbardziej prestiżowe odmiany oferują siedem miejsc, a te podstawowe – nawet dziewięć.

Hybryda zamiast diesla

Hyundai na szczęście nie przeszarżował ze środowiskowymi poprawnościami i w prezentowanym modelu zaoferował układ oparty na silniku spalinowym 1.6 T-GDI. To hybryda, w skład której wchodzi także mocna jednostka elektryczna.

Potencjał systemowy tego zestawu to 225 koni mechanicznych. Przy tych gabarytach trudno liczyć na wybitne osiągi, ale sprint do setki na poziomie 10 sekund nie rozczarowuje. Warto podkreślić, że cały potencjał układu hybrydowego trafia jedynie na przednią oś. Zajmuje się tym ośmiobiegowa przekładnia automatyczna.

Hyundai Staria
Hyundai Staria

Wymiary auta są wprost imponujące. Hyundai Staria ma aż 525 centymetrów długości, co oznacza, że jest dłuższy o 42 centymetry od nowego Santa Fe. To ogromny samochód, który powinien sprostać zarówno rodzinnym, jak i transportowym oczekiwaniom.

Czego brakuje? Zdecydowanie diesla. Co ciekawe, u naszych zachodnich sąsiadów, którzy przecież forsują te wszystkie „ekologiczne” zmiany, jest dostępna wersja wysokoprężna. Ma może gorsze osiągi, ale jesteśmy przekonani, że wzbudziłaby w Polsce duże zainteresowanie.

Hyundai Staria – cena w Polsce

Ile kosztuje bazowa konfiguracja? Naszykuj dokładnie 199 900 złotych. Biorąc pod uwagę obecność układu hybrydowego, ogromne wnętrze dla dziewięciu osób oraz naprawdę niezłe wyposażenie, można uznać, że Hyundai Staria jest świetną ofertą.

Wspomniane wyposażenie pierwszego poziomu, czyli Smart obejmuje między innymi: trzystrefową klimatyzację z dyszami nawiewu na wszystkie rzędy, mocowania ISOFIX na tylnych miejscach, 17-calowe felgi aluminiowe, podgrzewane fotele, podgrzewaną kierownicę i nowoczesne multimedia.

Drugi poziom wyposażenia to Smart Business. Klient decydujący się na ten wariant ma do dyspozycji elektryczne sterowanie drzwiami przesuwnymi i klapą bagażnika, a także 18-calowe felgi aluminiowe. Cena? 217 900 złotych.

Hyundai Staria
Hyundai Staria

Jeszcze wyżej w cenniku znajdziemy odmianę Smart VIP. Ma zapewniać większy komfort podróży. Dotyczy to również kierowcy, który może korzystać z systemu kamer 360 stopni, asystenta jazdy autostradowej, czujników martwego pola, skórzanej tapicerki i wentylowanego fotela. W tym przypadku wydatek sięga 232 900 złotych.

Jest też konfiguracja aspirująca do mina luksusowej, co zresztą sugeruje sama nazwa: Luxury. W tym przypadku można liczyć na środkowy tunel pierwszego rzędu dysponujący dodatkowymi schowkami i gniazdami USB-C, podświetlenie nastrojowe, poprawione wyciszenie i system audio marki Bose. Bonusem są regulowane fotele drugiego rzędu (z pozycją relaksacyjną) uzupełnione wentylacją. Cena? Dokładnie 252 900 złotych.

Zdajemy sobie sprawę, że większość preferuje modne SUV-y, ale jeśli ktoś rzeczywiście szuka dużego i praktycznego auta, to właśnie takie modele będą lepszym wyborem. W wielu przypadkach będą nawet tańsze od swoich popularnych krewnych.

 

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ferrari Purosangue Mansory

Ferrari Purosangue Mansory. Dobry przykład, jak przesadzić

Jeremy Clarkson

Clarkson porównał nowe auta do odchodów. Nawet ich nie odróżnia