Spodziewaliśmy się, że wersja hybrydowa przejmie rolę tej flagowej, ale tak genialne osiągi są sporym zaskoczeniem.
Mercedes-AMG GT S E Performance został oficjalne zaprezentowany. Pod jego pięknym, zielonym lakierem kryje się technologia zapewniająca bardzo dużo emocji. Już na wstępie warto dodać, że europejska sprzedaż modelu ruszy w kwietniu.
Co ciekawe, poznaliśmy już niemiecki cennik tego modelu. I nie pozostawia on złudzeń. Za bazową konfigurację tej hybrydowej maszyny trzeba zapłacić 218 674 euro. Przy aktualnym kursie (4,54) to wydatek 992 779 złotych. A lista opcji nie jest krótka…
Design? Odmianę Edition wyróżnia lakier
. I wygląda obłędnie. Jego stylistycznym uzupełnieniem są 21-calowe felgi. Warto dodać, że w standardzie klient otrzymuje pakiety AMG Night i Night II, które uzupełniają karoserię czarnymi wstawkami.
Nie zabrakło również elementów aerodynamicznych z włókna węglowego. „Podstawa” oferuje także panoramiczny dach, podświetlane listwy progowe i dwukolorową tapicerkę ze skóry Nappa. Piano Black można natomiast zastąpić dekorami z włókna węglowego.
Mercedes-AMG GT S E Performance – osiągi
Nie ma tu V12 pod maską, jak w Maybachu, ale i tak nie sposób narzekać. Czterolitrowe, podwójnie doładowane V8 zostało uzupełnione jednostką elektryczną. Łączny potencjał tego duetu to 831 koni mechanicznych oraz 1470 niutonometrów. Poważna siła rażenia.
Mercedes-AMG GT S E Performance – dane techniczne:
- Moc maksymalna: 831 koni mechanicznych
- Maksymalny moment obrotowy: 1470 niutonometrów
- Skrzynia: automatyczna
- Napęd: na obie osie
- 0-100 km/h: 2,9 sekundy
- Prędkość maksymalna: 316 km/h
- Pojemność baterii: 6,1 kWh
- Zasięg w trybie elektrycznym: 16 kilometrów
Osiągi? Genialne. Sprint do setki zajmuje 2,9 sekundy, a prędkość maksymalna to 316 km/h. Warto dodać, że mamy do czynienia z hybrydą plug-in, która oferuje baterię o pojemności 6,1 kWh. Dzięki niej można jeździć w trybie elektrycznym – do 12 kilometrów.