w ,

Motus Scooty 10 Plus 2022, czyli komfortowa hulajnoga z zasięgiem 60 kilometrów

Motus Scooty 10 Plus 2022
Motus Scooty 10 Plus 2022, czyli komfortowa hulajnoga z zasięgiem 60 kilometrów

Hulajnogi elektryczne cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Jeszcze kilka lat temu były jedynie formą rozrywki. Dziś stanowią realną alternatywę dla roweru, komunikacji miejskiej i innych pojazdów.

Widać to szczególnie w miastach, gdzie duża liczba użytkowników korzysta z nich na co dzień. Dla większości posiadaczy takiego sprzętu bardzo istotny jest zasięg. Tak się składa, że Motus Scooty 10 Plus 2022 należy do tych hulajnóg, które nie wymagają częstego ładowania.

Zanim przejdę do konkretów, zdradzę Wam, że sam jestem użytkownikiem tego modelu, choć muszę zaznaczyć, że mój egzemplarz ma już dwa lata i nie jest to wariant „z plusem”. Co ważne, ani razu nie odmówił posłuszeństwa (odpukać w niemalowane). Nowa generacja tej hulajnogi nie jest jedynie liftingiem optycznym. Wprowadzone zmiany widać na prawie wszystkich elementach.

Motus Scooty 10 Plus 2022 – solidna konstrukcja

Na pierwszy rzut oka wyglądają bardzo podobnie. Producent zachował bowiem tę samą konfigurację kolorystyczną. Dominuje tu szarość wzbogacona seledynowymi uzupełnieniami. To połączenie jest charakterystyczne tylko dla tego jednośladu, dlatego nietrudno odróżnić go od konkurentów.

Producent musiał wsłuchać się w głosy użytkowników, ponieważ wersja „Plus” objęła praktycznie każdy element, który był dla nich istotny. Nowość dysponuje pełnoprawnym zawieszeniem. Z przodu mamy do dyspozycji amortyzator oparty na widełkach, a z tyłu – podwójne sprężyny ukryte pod podłogą. Dzięki tym rozwiązaniom można liczyć na większy komfort i mniejsze drgania.

Motus Scooty 10 Plus 2022
Motus Scooty 10 Plus 2022

Wspomniana podłoga ma godne rozmiary, dlatego nawet dwie duże stopy w jeszcze większych butach znajdą dla siebie miejsce. Należy w tym miejscu podkreślić, że pokrytą ją matą antypoślizgową, która sprawdza się nawet w deszczowe dni. Wiem, bo została ona zastosowana już w bazowym Scooty 10 i sprawdza się znakomicie.

Rama jest dokładnie taka sama. System składania oparto na solidnym cięgnie, które w moim przypadku nie uległo żadnemu poluzowaniu nawet po przebyciu ponad 1500 kilometrów po różnych nawierzchniach. Poczucie solidności zwiększają wsporniki tylnego błotnika oraz porządniejsza stopka.

Motus Scooty 10 Plus 2022
Motus Scooty 10 Plus 2022

Istotne jest także oświetlenie. Zarówno przedni reflektor, jak i tylna lampka są takie same. To oznacza niezłą widoczność i system pulsacyjny podczas hamowania (dotyczący tylnego światła, rzecz jasna).

Przejdźmy do góry. Kierownica dobrze leży w dłoniach. Zintegrowano ją z manetką przyspieszenia, cięgnem hamulca, dzwonkiem, uchwytem i wyświetlaczem komputera pokładowego. Choć ten ostatni ma skromne wymiary, oferuje całkiem duże możliwości. Wyświetla między innymi prędkość, stopnień zużycia baterii, wybrany tryb jazdy. Co ciekawe, zapewnia łączność Bluetooth. Pomaga w tym dedykowana aplikacja (na Android i iOS), która przekazuje kilka ciekawych informacji (w tym łączny przebieg).

Moc i zasięg

Design jest ważny, ale aspekty techniczne – jeszcze istotniejsze. Motus Scooty 10 Plus 2022 ma 1200 milimetrów wysokości, 470 milimetrów szerokości (uwzględniając kierownicę) oraz 1180 milimetrów długości. Masa własna wynosi 19,5 kilograma. Te wartości ujawniają, że nie jest to małe urządzenie, ale też nie na tyle duże, by nie zmieściło się w bagażniku kompaktowego hatchbacka.

Motus Scooty 10 Plus 2022 – dane techniczne:

  • Moc silnika: 500 W
  • Pojemność baterii: 15 Ah
  • Napięcie baterii: 36 V
  • Koła: 10-calowe
  • Maksymalny zasięg: do 60 kilometrów
  • Maksymalna prędkość: 20 km/h (blokada elektroniczna)
  • Rodzaj hamulca: Tarczowy
  • Maksymalne obciążenie: 120 kilogramów
  • Opony: Dętkowe

Niektórych może zaskoczyć moc sięgająca 500 W. To wyraźna różnica w porównaniu do większości takich jednośladów, których potencjał zazwyczaj waha się od 300 do 350 W. Z pewnością ma to pozytywne odbicie na dynamice. Podstawowa hulajnoga Scooty 10 przyspiesza bardzo sprawnie, a tu powinno być jeszcze lepiej.

Hulajnoga Motus Scooty 10 Plus
Hulajnoga Motus Scooty 10 Plus

Motus Scooty 10 Plus 2022 ma baterię o pojemności 15 Ah, która zapewnia do 60 kilometrów zasięgu. To naprawdę duży dystans i, co ważne, możliwy do pokonania. Warunkiem są w miarę lekki użytkownik, równe podłoże i korzystanie z wolniejszych trybów jazdy (Eco/Normal). Przy mojej aktualnej masie (około 85 kilogramów) należy spodziewać się 50 kilometrów zasięgu. To wciąż bardzo dużo.

Motus Scooty 10 Plus 2022 – cena

Czas spojrzeć na ceny. Na oficjalnej stronie sprzedaży można zakupić ten model za 3199 złotych. I jest to kwota adekwatna do tego, co oferuje. Większość renomowanych konkurentów o zbliżonych parametrach kosztuje więcej.

Warto podkreślić, że Motus oferuje w Polsce szeroki zakres usług posprzedażowych i przedsprzedażowych. Użytkownik nie zostaje więc zostawiony na lodzie i nie musi mieć azjatyckich kontaktów, by serwisować czy naprawić swoją hulajnogę. Już na etapie zamówienia można zdecydować się na dodatkowe uszczelnienie, stacyjkę czy przegląd zerowy. Fajnie, że dystrybutor o tym pomyślał.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Jeden komentarz

Dodaj odpowiedź
  1. Niestety opisywany przez Pana model hulajmogi Motus posiada bardzo wiele wad wieku dziececego sztyca kierownicy czesto jest łamana przez użytkowników nie jest to zwiazane z sposobem jazdy, śruby, nakretki oraz podkladki wykonane sa z materialu o niskiej trwalosci. Natepnym elementem sa odkrecajace sie nakretki I śruby z roznych elementów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nissan zmienia strategię Ambition 2030

Nissan zmienia strategię Ambition 2030. Wprowadzi więcej nowych modeli

Agresor drogowy na rondzie w Będzinie

Agresor drogowy na rondzie w Będzinie. Bez powodu prowokował kolizję (wideo)