w

Mobilize Duo i Bento Cargo Van to następcy Renault Twizy

Mobilize Duo
Mobilize Duo

Pod skrzydłami Renault znajduje się spora liczba podmiotów. Niektóre z nich skupią się na miejskiej mobilności – w wydaniu elektrycznym, rzecz jasna. Oto tego właściwy przykład.

Mobilize Duo i Bento Cargo to dwa niewielkie pojazdy, które zostały przystosowane do zadań związanych z dużymi aglomeracjami. Od razu widać, że czerpią garściami z koncepcji, która została wprowadzona przez Renault Twizy.

Zacznijmy od tego, że firma Mobilize to jeden ze wspomnianych podmiotów francuskiego koncernu. Ma zapewnić łatwiejszy dostęp do elektromobilności. Dotyczy to zarówno klientów indywidualnych, jak i flotowych.

Mobilize Duo

Zacznijmy od tego osobowego autka, które mocno nawiązuje do Twizy. Jego nadwozie ma praktycznie takie same proporcje, choć przez zmienione elementy oświetlenia, zmodernizowane zderzaki i koła wygląda nieco inaczej. Czy nowocześniej? Niekoniecznie.

Istotną różnicę stanowią drzwi, które nie są jedynie skromnym szkieletem pozwalającym na przepływ powietrza. To pełne skrzydła z trzema przeszklonymi elementami, które zapewniają lepszą widoczność, a przy tym chronią przed wiatrem i deszczem. Warto dodać, że otwierają się do przodu, co wygląda widowiskowo.

Duo ma 2430 milimetrów długości i 1300 milimetrów szerokości, co oznacza, że zmieści się niemal wszędzie. Zwrotność samochodu potwierdza promień skrętu wynoszący zaledwie 6,8 metra. Manewrowanie tym pojazdem jest więc czystą przyjemnością.

Mobilize Duo
Mobilize Duo

Producent opracował dwie wersje napędowe – zgodne z kategoriami L6e i L7e. Ta pierwsza oferuje 8 koni mechanicznych i prędkość maksymalną ograniczoną do 45 km/h. W niektórych krają mogą z niej korzystać 14-latkowie.

Z kolei mocniejsza odmiana Mobilize Duo oddaje do dyspozycji 21 koni mechanicznych i potrafi rozpędzać się do 80 km/h. Akumulator trakcyjny ma podobno 10,3 kWh pojemności, co przekłada się na 161 kilometrów zasięgu. Ładowanie od 20 do 80 procent zajmuje 25 minut przy wykorzystaniu gniazda DC.

Ile kosztuje? To zależy od wersji. Ta podstawowa, czyli Duo 45 Neo to wydatek 9090 euro, czyli około 40 tysięcy złotych. Alternatywą jest finansowanie ratalne z wpłatą wstępną 2090 euro i 37 ratami przez 37 miesięcy. Mocniejsza i szybsza wersja kosztuje 10 700 euro w bazowej wersji wyposażenia. Jeśli klient zażyczy sobie „full opcji”, to musi wydać 11 600 dolarów.

Mobilize Bento

To nic innego, jak użytkowa wersja opisanego Duo. Za kabiną oferuje specjalną skrzynię załadunkową, której rozmiary raczej nie pozwolą na skuteczne transportowanie dużego ładunku. Może jednak wystarczyć listonoszom lub branży gastronomicznej.

Choć nie wygląda na dużą, oddaje do dyspozycji 649 litrów wolnej przestrzeni. Można ją wydłużyć o 110 milimetrów, co będzie dla niektórych istotną funkcją. Wydaje się, że najlepiej będzie spełniał się w roli dostawcy jedzenia.

Mobilize Bento
Mobilize Bento

Mobilize Bento będzie najpewniej dostępne w tym mocniejszym wydaniu, co oznacza 21 koni mechanicznych i prędkość maksymalną wynoszącą 80 km/h. Pod względem gabarytów, jest nieco dłuższe, ale ma tę samą szerokość.

Jeżeli chodzi o ceny, to jest nieco drożej, niż w przypadku wersji Duo. Podstawowa konfiguracja stanowi wydatek 10 000 euro (bez podatku). Warto również dodać, że nieco większa masa skraca zasięg do 149 kilometrów.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Mercedes-Benz Klasy S

Spalinowa Klasa S utrzyma się tak długo, jak będzie to możliwe

Nowa generacja BMW M3

Nowa generacja BMW M3 zachowa rzędową szóstkę. Liczą się klienci