Praktycznie w 80. rocznicę wprowadzenia napędu 4×4 Mitsubishi zaprezentowało odświeżonego ASX-a z roku modelowego 2017.
Lifting auta oparto o nowa stylistykę – „Dynamic Shield?. Zmiany objęły także wnętrze, które za sprawą lepszego wyciszenia i nowej kanapy tylnej oferuje znacznie wyższy komfort podróżowania. Produkowany w Japonii ASX 2017 jest oferowany w 8 różnych konfiguracjach, z trzema silnikami, dwoma rodzajami napędu (2WD i 4WD) oraz trzema skrzyniami biegów. W ofercie pojawiają się teraz wersje specjalne: Cool Edition z benzynowym silnikiem 1.6 MIVEC (117 KM) oraz 5-biegowym manualem i Ralliart z napędem na 4 koła, automatyczną skrzynią biegów i dieslem o pojemności 2,2 litra (150 KM). Gama obejmuje także 1,6-litrową, 114-konną jednostkę wysokoprężną (także 5-biegowa przekładnia manualna).
W kilku słowach należy wspomnieć o przekładni INVECS II. Jest to sześciobiegowa, automatyczna skrzynia, do której najważniejszych funkcji należą blokada przekładni hydrokinetycznej i tryby zmiany biegów ?D? (zmiana automatyczna) oraz ?Sport? (możliwość zmiany łopatkami przy kierownicy).
Bardzo ważna modyfikacja dotknęła też konstrukcji auta. Nadwozie ASX-a 2017 jest znacznie sztywniejsze. Wszystko to za sprawą przeprojektowanej ?skorupy? auta. Ta nowa, RISE, zapewnia mu znacznie lepszą sztywność. Prezentowane Mitsubishi jest w tym przypadku swoistym poligonem doświadczalnym. Na bazie konstrukcji RISE powstaną bowiem nowe auta, które przedstawiciele japońskiej marki wstępnie zapowiedzieli. Kiedy poznamy GT-PHEV i XR w wersjach produkcyjnych? Jeszcze nie wiadomo, ale według zapewnień ma nastąpić to wkrótce.
Wróćmy jednak do ASX-a… W polskiej ofercie, poza wspomnianymi wyżej edycjami specjalnymi, auto będzie dostępne w czterech wersjach: Inform, Invite, Intense Plus oraz Instyle. Ceny tego modelu rozpoczynają się od 69 990 zł.
Tekst: Artur Balwisz
Zdjęcia: Mitsubishi/Wojciech Krzemiński