w

Miniaturowy gokart z karoserią Porsche 911. Cała podstawówka będzie zazdrościć Twojemu dzieciakowi

Miniaturowy gokart z karoserią Porsche 911. Cała podstawówka będzie zazdrościć Twojemu dzieciakowi

Moda na samochodziki do jazdy dla dzieci powstała na początku XX wieku. W latach 80. takie zabawki zaczęły otrzymywać silniki.

Dziś są to jednostki elektryczne, ale kiedyś montowano nawet spalinowe konstrukcje. Możemy więc mówić o gokartach z atrakcyjnym wyglądem, czego świetnym przykładem jest to miniaturowe Porsche 911.

Jak można się domyślać kosztuje dużo – jak wynika z opisu na elferspot.com, pochodzące z 1983 roku autko jest w stanie kolekcjonerskim i zostało wycenione na 14 900 dolarów. To tyle, co normalny samochód miejski prosto z salonu. Najbardziej zamożni rodzice nie mają jednak problemów z takimi wydatkami.

Zabytkowa zabawka w cenie nowego auta

Zacznijmy od tego, że pod maską znajduje się 1-cylindrowy, 4-suwowy silnik Hondy generujący około 2 koni mechanicznych. Nie jest to pokaźna wartość, ale i tak można rozpędzić się do przyzwoitych 25 km/h. Pamiętajmy, że to zabawka. Warto dodać, że istnieje funkcja regulacji prędkości maksymalnej.

Gokart Porsche z silnikiem spalinowym
Autko posiada 2-suwowy silnik Hondy

Wbrew pozorom, w takiej zabawce dziecko może nabrać doświadczenia, które pomoże w prowadzeniu pełnowartościowego samochodu. Moc przekazywana jest na tylne koła za pośrednictwem 2-biegowej skrzyni manualnej, która posiada „wsteczny”. To też oznacza, że użytkownik musi korzystać ze sprzęgła.

Porsche mini g-kart
Użytkownik ma do dyspozycji 2-biegową skrzynię manualną

Czy taki wydatek jest opłacalny? Wydaje się, że to propozycja dla kolekcjonerów ze względu na swój oryginalny stan i rocznik. Nie wiadomo jednak, ile sztuk powstało.

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Opel Astra OPC J acceleration

Stara Astra OPC (generacja J) pokazała, że dalej ma sporo wigoru. Próba prędkości na niemieckiej autostradzie (wideo)

Logo Renault 2022

Kolejna francuska marka odświeża swoje logo. Tym razem to Renault