w

Mini kamper na bazie Isuzu Fargo. To się nazywa wykorzystanie przestrzeni!

Isuzu Fargo Camper
Mini kamper na bazie Isuzu Fargo. To się nazywa wykorzystanie przestrzeni!

Japońskie mikrovany świetnie sprawdzają się w zatłoczonych aglomeracjach, gdzie liczy się każdy centymetr.

Moda na te samochody nabrała na znaczeniu w latach 90. Projektanci azjatyckich marek zrozumieli, że klienci cenią niewielkie gabaryty i praktyczne wnętrza. Na takich modelach powstawały nawet auta turystyczne, czego przykładem jest ten mini kamper na bazie Isuzu Fargo z 1994 roku.

Zacznijmy od kilku informacji na temat samego auta. Było produkowane w latach 1980-2001 pod aż siedmioma nazwami (jedną z nich był Vauxhall Midi). W tym czasie stworzono dwie generacje, które powstawały w Japonii, Tunezji i Anglii. Pod maską znajdowały się zawsze czterocylindrowe silniki spalinowe,

Isuzu Fargo Kamper

Co ciekawe, auto powstawało seryjnie w czterech wariantach, wśród których był właśnie kamper. Oprócz niego były dwie odmiany ciężarowe i van. To właśnie ta turystyczna konfiguracja do dziś budzi największe zainteresowanie. I trudno się temu dziwić.

Mini kamper Isuzu
Jest tu praktycznie wszystko, co w dwa razy większych kamperach

Wnętrze wygląda całkiem nieźle. Z przodu mamy oczywiście typowy, prosty kokpit z podstawowym zestawem wskaźników. Tunel środkowy oferuje liczne półki i schowki, choć brakuje standardowych cup holderów.

Najwięcej dzieje się oczywiście z tyłu. Projektanci wykazali się dużym sprytem i pomysłowością. Zastosowano to kącik jadalny dla sześciu osób, świetlik i małą sypialnię. Wszystko jest oczywiście modularne – żeby skorzystać z jednego, trzeba złożyć drugie. Nad kabiną jest kolejne łóżko z niewielkim, przyciemnianym okienkiem.

Zastosowano także zlewozmywak z baterią, która działa na bazie pompki nożnej. Zintegrowano ją oczywiście z bojlerem. Nie zabrakło także klimatyzatora i pomy ciepła, które można zasilić zewnętrznymi generatorami.

Warto zaznaczyć, że udało się nawet zamontować prysznic. Jedyne, czego brakuje to toalety. Teoretycznie, udałoby się ją zamontować w kabinie prysznicowej, bo jest ona wystarczająco duża. Niemniej jednak i tak należy się uznanie japońskim realizatorom tego projektu. Mini kamper na bazie Isuzu Cargo robi bardzo dobre wrażenie.

Mini kamper na bazie Isuzu Fargo – cena

Prezentowana sztuka jest na sprzedaż. Pod jej maską znajduje się diesel o pojemności 2,4 litra, który zintegrowano z czterobiegową przekładnią automatyczną przekazującą moc na oś tylną. Nie jest to problem, bo auto ma skromną masę własną.

Mini kamper Isuzu Fargo
Kokpit jest taki sam, jak w pozostałych seryjnych wersjach Isuzu Fargo

Ten mini kamper na bazie Isuzu Fargo pokonał do tej pory zaledwie 27 tysięcy mil. Jedyny problem dla europejskiego nabywcy to kierownica po prawej stronie. Samochód jest aktualnie w posiadaniu youtubera, który życzy sobie 27 995 dolarów. Czy znajdzie się chętny? Stan techniczny jest bardzo dobry, dlatego autem może zainteresować się kolekcjoner-miłośnik kamperów.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pagani Zonda sound

Pagani Zonda w tunelu. „Krzyk” włoskiej pantomimy! (wideo)

BMW XM Concept - front

BMW XM Concept oficjalnie. Ma 750 KM i pojedzie 50 kilometrów w trybie elektrycznym