Japońskie mikrovany świetnie sprawdzają się w zatłoczonych aglomeracjach, gdzie liczy się każdy centymetr.
Moda na te samochody nabrała na znaczeniu w latach 90. Projektanci azjatyckich marek zrozumieli, że klienci cenią niewielkie gabaryty i praktyczne wnętrza. Na takich modelach powstawały nawet auta turystyczne, czego przykładem jest ten mini kamper na bazie Isuzu Fargo z 1994 roku.
Zacznijmy od kilku informacji na temat samego auta. Było produkowane w latach 1980-2001 pod aż siedmioma nazwami (jedną z nich był Vauxhall Midi). W tym czasie stworzono dwie generacje, które powstawały w Japonii, Tunezji i Anglii. Pod maską znajdowały się zawsze czterocylindrowe silniki spalinowe,
Isuzu Fargo Kamper
Co ciekawe, auto powstawało seryjnie w czterech wariantach, wśród których był właśnie kamper. Oprócz niego były dwie odmiany ciężarowe i van. To właśnie ta turystyczna konfiguracja do dziś budzi największe zainteresowanie. I trudno się temu dziwić.
Wnętrze wygląda całkiem nieźle. Z przodu mamy oczywiście typowy, prosty kokpit z podstawowym zestawem wskaźników. Tunel środkowy oferuje liczne półki i schowki, choć brakuje standardowych cup holderów.
Najwięcej dzieje się oczywiście z tyłu. Projektanci wykazali się dużym sprytem i pomysłowością. Zastosowano to kącik jadalny dla sześciu osób, świetlik i małą sypialnię. Wszystko jest oczywiście modularne – żeby skorzystać z jednego, trzeba złożyć drugie. Nad kabiną jest kolejne łóżko z niewielkim, przyciemnianym okienkiem.
Zastosowano także zlewozmywak z baterią, która działa na bazie pompki nożnej. Zintegrowano ją oczywiście z bojlerem. Nie zabrakło także klimatyzatora i pomy ciepła, które można zasilić zewnętrznymi generatorami.
Warto zaznaczyć, że udało się nawet zamontować prysznic. Jedyne, czego brakuje to toalety. Teoretycznie, udałoby się ją zamontować w kabinie prysznicowej, bo jest ona wystarczająco duża. Niemniej jednak i tak należy się uznanie japońskim realizatorom tego projektu. Mini kamper na bazie Isuzu Cargo robi bardzo dobre wrażenie.
Mini kamper na bazie Isuzu Fargo – cena
Prezentowana sztuka jest na sprzedaż. Pod jej maską znajduje się diesel o pojemności 2,4 litra, który zintegrowano z czterobiegową przekładnią automatyczną przekazującą moc na oś tylną. Nie jest to problem, bo auto ma skromną masę własną.
Ten mini kamper na bazie Isuzu Fargo pokonał do tej pory zaledwie 27 tysięcy mil. Jedyny problem dla europejskiego nabywcy to kierownica po prawej stronie. Samochód jest aktualnie w posiadaniu youtubera, który życzy sobie 27 995 dolarów. Czy znajdzie się chętny? Stan techniczny jest bardzo dobry, dlatego autem może zainteresować się kolekcjoner-miłośnik kamperów.