w

MG4 EV 2023. Ważny debiut „elektryka”

MG4 EV
MG4 EV 2023. Ważny debiut "elektryka"

Marka z brytyjskimi korzeniami ujawniła pierwsze zdjęcia swojego nowego modelu, który ma zadebiutować na rodzimym rynku już we wrześniu tego roku.

MG4 EV 2023, bo taką nosi nazwę, będzie pierwszym samochodem wykorzystującym nową płytę podłogową Modular Scalable Platform (MSP), która zostanie zastosowana również w zupełnie innych autach ego producenta.

MG4 EV
Nowość będzie rywalizowała na rynku z Volkswagenem ID.3

Stylistyka tego modelu jest ciekawa i może się podobać. Pas przedni tworzą wąskie reflektory sąsiadujące z litym zderzakiem i mocno opadającą maską. Z tyłu natomiast znajdują się bardzo ciekawie zaprojektowane lampy zachodzące na błotniki. W oczy rzuca się także spojler o nietypowym kształcie.

MG4 EV – wnętrze

W kabinie jest nowocześnie i minimalistycznie zarazem. Znajdziemy tu dwa ekrany. Pierwszy z nich umieszczono przed kierownicą i pełni funkcję cyfrowych wskaźników. Drugi natomiast odpowiada za multimedia – został wkomponowany centralnie.

MG4 EV 2023 - wnętrze
Kokpit jest minimalistyczny i prosty w użytkowaniu

Ciekawie prezentuje się wiszący fragment tunelu środkowego, na którym umieszczono półkę, selektor kierunku jazdy i przycisk hamulca postojowego. Niżej są dodatkowe wnęki, gniazda, schowki oraz uchwyty na butelki.

Producent raczej nie skupiał się na uzyskaniu „wesołych odczuć”, o czym świadczy wszechobecna szarość. Nie ma tu żadnych istotnych dekorów, czy kolorystycznych urozmaiceń. Wszystko zostało podporządkowane prostej formie, co ma swoje wady i zalety.

MG4 EV – dane techniczne

Nowy model elektryczny ma być dostępny z bateriami o pojemnościach 51 kWh oraz 64 kWh. Mają one zapewniać od 350 do 452 kilometrów maksymalnego zasięgu na jednym ładowania. Silnik będzie umieszczony z tyłu, choć architektura MSP daje możliwość montażu dodatkowego silnika i napędu na obie osie.

MSP architecture
Nowa platforma MSP została przystosowana do wersji RWD i AWD

Jak wynika ze wstępnych informacji, modułowa platforma ma pozwalać na uzyskiwanie rozstawu osi od 2650 milimetrów do 3100 milimetrów. Wśród rywali tego auta znajdą się Volkswagen ID.3 oraz inne kompaktowe modele z napędami w pełni elektrycznymi.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nowy Bronco

Ford Bronco wjeżdża do Europy

Honda e Max Verstappen

Honda e Limited Edition. Verstappen nie wykręci nią rekordów toru