Mały kabriolet z gwiazdą na masce okazał się sporym sukcesem.
W 1996 roku podczas targów w Turynie doszło do prezentacji pierwszej generacji popularnego modelu. Samochód wyróżniał się nie tylko atrakcyjnym nadwoziem w kształcie klina, ale też składanym elektrycznie metalowym dachem. SLK szczególnie trafił w serca przedstawicielek płci pięknej, które stanowiły zdecydowaną większość spośród 311 tysięcy klientów, którzy zdecydowali się na zakup modelu. Topowa wersja AMG zadebiutowała w 2001 roku – dzięki 3,2 litrowemu motorowi V6 o mocy 354 KM potrafiła katapultować lekki samochód do „setki” w 5,2 sekundy. Następca pojawił się w 2004 roku, po raz kolejny wyznaczając klasowe standardy. Tym razem topowy wariant zyskał 5,4 litrowe V8, które w wersji Black Series rozwijało 400 KM, pozwalając na sprint do 100 km/h w 4,5 sekundy. Trzecia generacja zadebiutowała w 2011 roku i jest zdecydowanie najdojrzalszym z dotychczasowych modeli. Chociaż dziś model zmienił swoją nazwę (z SLK na SLC), to w dalszym ciągu jest wierny filozofii, która 20 lat temu przyświecała konstruktorom pierwszej generacji. Solenizantowi życzymy kolejnych lat sukcesów!
Źródło: WCF