w

Mercedes-Benz świętuje sukces produkcyjny Klasy G

Im Magna Steyr-Werk (Österreich) ist die 300.000 G-Klasse vom Band gelaufen. Dr. Gunnar Güthenke (8.v.r.), Leiter Produktbereich Geländewagen bei Mercedes-Benz und seine Mannschaft mit dem Rekordfahrzeug.;Kraftstoffverbrauch kombiniert: 12,3l/100 km; CO2-Emissionen kombiniert: 289 g/km*The 300,000th G-Class has left the production line at the Magna Steyr plant in Austria. Dr Gunnar Güthenke (8th.f.r.), head of the off-road product group at Mercedes-Benz and his team with the record-breaking vehicle.;Fuel consumption combined: 12.3 l/100 km; combined CO2 emissions: 289 g/km*

Niewiele jest na tej planecie samochodów, które przetrwały próbę czasu. Mercedes-Benz Klasy G znajduje się jednak w tym skromnym gronie.

Kultowa Gelenda ma już 38 lat. Niemiecka marka rodem ze Stuttgartu oczywiście odświeżała ten model i uzupełniała listę wyposażenia, ale jego forma i ogólny projekt pozostały bez zmian. Auto zdobyło na całym świecie uznało na tyle dużą renomę i wartość, że wciąż jest jednym z najdroższych w aktualnej gamie modelowej. Przez niemal cztery dekady Klasa G doczekała się wielu wersji, z których najciekawszą jest bez wątpienia G 63 AMG 6×6. Warto również zwrócić uwagę na zmieniającą się przez ten czas gamę jednostek – początkowo auto było oferowane z 84-konnymi silnikami, a dziś może mieć pod maską nawet 612-konne V12. W sumie wyprodukowano 300 000 egzemplarzy legendarnego Mercedesa. Jesteśmy bardzo ciekawi, jak będzie wyglądać jego kolejna generacja.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nissan Micra z silnikiem V6 Turbo

Stracił panowanie nad autem i zawisł na moście