w

Mercedes-Benz Klasy S 2021 – Nowe ekrany dotykowe, zaktualizowany system MBUX

Mercedes-Benz Klasy S 2021 - system MBUX

Po sieci krąży już mnóstwo amatorskich zdjęć, które zdradzają design najnowszej generacji Klasy S. Mają one jednak wątpliwą jakość. Teraz pojawiła się oficjalna zapowiedź, która ujawnia detale wnętrza.

Kolejne wcielenie flagowego Mercedesa musi być wyznacznikiem technologicznym dla innych modeli – tak jest od zawsze. Czego powinniśmy się spodziewać? Niemiecka marka zdradziła kilka istotnych informacji na temat multimediów. Już teraz mogę stwierdzić, że poprzeczka zostanie postawiona bardzo wysoko.

System multimedialny Klasy S 2021 z rozpoznawaniem twarzy

Zacznijmy od tego, że projektanci postawili na nową koncepcję. Do tej pory dwa ekrany mieściły się w jednej ramce, która zajmowała ponad połowę długości kokpitu. Teraz nie są one fizycznie zintegrowane. Przed nową kierownicą znajdziemy oczywiście cyfrowe wskaźniki wzbogacone zaktualizowanymi motywami.

Mercedes-Benz Klasy S 2021 – system MBUX

Najważniejszy jest jednak centralny, niemal 13-calowy ekran dotykowy. Opiera się na najnowszej generacji systemu MBUX. Co ciekawe, w dużej mierze przypomina najbardziej zaawansowane smartfony. Wyposażono go w różne zabezpieczenia, w wśród których znajdziemy m.in. system rozpoznawania twarzy i odcisków palca oraz blokady kodem. Nie zabrakło także rozbudowanej obsługi głosowej i interfejsu z efektem 3D.

Jeżeli chodzi o pojemność, to można liczyć na 320 GB w technologii SSD zapewniającej szybkie działanie. Jej uzupełnieniem jest 16 GB RAM. Warto dodać, że istnieje możliwość wybrania jednego z aż 27 języków. Z kolei drugim rzędzie mogą się znaleźć dwa kolejne ekrany pozwalające na personalizację oświetlenia, klimatyzacji, multimediów i wielu innych istotnych funkcji.

To oczywiście tylko część z licznych rozwiązań, które znajdą się w niemieckiej limuzynie. Pozostaje więc czekać na kolejne informacje, które poprzedzą oficjalną premierę (jeszcze tego lata).

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Mugen wziął na warsztat Hondę Civic Type R. Efekt jest dyskusyjny…

Fernando Alonso wraca do F1!