w

Mercedes-Benz Klasy S 2017 oficjalnie

Mercedes-Benz pochwalił się swoim flagowym modelem po kuracji odmładzającej.

Pod względem stylistycznym, nowa S-Klasa zyskała przeprojektowane zderzaki, nowy grill, nowocześniejsze wypełnienia lamp i reflektorów, a także wzbogaconą ofertę wzorów felg. We wnętrzu zagościły natomiast nowe wzory tapicerki i kierownica z przyciskami dotykowymi. Warto dodać, że centralne ekrany nie są teraz przedzielone tak wyraźnie ramką, jak dotychczas. Dzięki temu prezentują się bardziej spójnie. Co więcej, jest to pierwszy model oferujący tzw. „Wellness while driving”. Cóż to takiego? Nazwijmy to krótką kuracją związaną z personalizacją. Kierowca może wybrać jeden z sześciu trybów (Freshness, Warmth, Vitality, Joy, Comfort oraz Trening), które dostosowują ustawienia klimatyzacji, foteli, oświetlenia ambientowego oraz systemu audio. Należy przy tym zaznaczyć, że każdy trwa około 10 minut.

Dużo zmian również pod maską. Sześciocylindrowy diesel o pojemności 3 litrów jest najmocniejszą jednostką wysokoprężną, jaka trafiła pod maskę tego modelu. Oferuje on 340 KM i 700 Nm momentu obrotowego. Gwoli ścisłości, to wersja S400d 4MATIC. Słabszy wariant, czyli S350d 4MATIC  dysponuje mocą 286 KM i 600 Nm. Do gamy trafił także sześciocylindrowy benzyniak generujący 408 KM i 500 Nm. Będzie on podstawą wersji hybrydowej, którą wkrótce powinniśmy poznać. W cenniku pojawiła się także odmiana S560 4MATIC, która zastępuje S500. Jej sercem jest znane i lubiane 4-litrowe Biturbo oferujące 476 KM i 700 Nm. Przypomnijmy, że ten sam silnik w AMG S63 oddaje do dyspozycji kierowcy 612 KM i 800 Nm. Jeszcze wyżej znajdziemy oczywiście wersję S65, która oparta jest na 12-cylindrowym silniku o pojemności 6 litrów.

 

W topowej limuzynie Mercedesa nie mogło zabraknąć także systemów bezpieczeństwa. Auto zostało wyposażone w najnowszy aktywny tempomat (korzysta z danych z nawigacji), Active Steer Assist, Active Lane Change Assist, Active Emergency Stop Assist, Active Steer Assist, Stop&Go Traffic Assist, Traffic Sign Assit oraz Remote Parking Assist. Cennik oraz pozostałe szczegóły powinniśmy poznać niebawem.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Znany kierowca F1 przerywa nagranie dziennikarza (Video)

Opel Grandland X 2018