Niemiecka marka błyskawicznie rozwija gamę modelową elektrycznych samochodów. Teraz dołącza do niej topowy produkt.
Mercedes-Benz EQS SUV jest propozycją dla zamożnych fanów nowoczesnych technologii, którzy chcą podążać za modą i nie lubią sedanów. Pod względem stylistycznym jest naprawdę ciekawie. Auto korzysta oczywiście z tego samego języka designu, który zastosowano w innych reprezentantach serii EQ.
Pas przedni zdobią charakterystyczne reflektory, który uzupełnia „plaster” z litego plastiku. Jest tu także wąska listwa LED. Front konwencjonalnego EQS-a wygląda bardzo podobnie, choć tu można dostrzec nieco inne proporcje.
To samo dotyczy tylnej części karoserii, gdzie znajduje się jeden pas świetlny łączący lampy. Autorzy projektu nie zapomnieli także o nakładkach chroniących dolne partie karoserii oraz chowanych klamkach. W oczy rzucają się również wąskie przeszklenia i opadająca linia dachu. Dzięki tym zabiegom, Mercedes-Benz EQS SUV prezentuje się nowocześnie i dynamicznie zarazem.
Mercedes-Benz EQS SUV – wnętrze
Jak można było się domyślać, kokpit został praktycznie przejęty z konwencjonalnego wariantu nadwoziowego. To oznacza jeden wielki panel, w który wkomponowano trzy wyświetlacze. Pierwszy pełnią funkcję cyfrowych wskaźników. Drugi to centrum multimedialne skupiające wokół siebie większość kluczowych funkcji. Trzeci został natomiast stworzony z myślą o pasażerach.
Uwagę zwracają bardzo ładne dekory, który tworzą klimat premium. Wystarczy zwrócić uwagę na dysze nawiewu, osłony głośników czy panele drzwiowe, by zrozumieć, jak istotny był odpowiedni sznyt dla projektantów.
Mercedes-Benz EQS SUV posiada oczywiście przestronne wnętrze. Co ciekawe, zastosowano w nim także trzeci rząd siedzeń. Znajdują się tam dwa indywidualne fotele. Wbrew pozorom, umieszczono je stosunkowo wysoko, dlatego odległość siedziska od podłogi jest na tyle znacząca, że nie trzeba trzymać kolan pod brodą. To dobry prognostyk.
Mercedes-Benz EQS SUV – technologia
Samochód będzie dostępny wyłącznie w wariantach elektrycznych. Gama ma początkowo obejmować dwie wersje silnikowe: EQS 450 i EQS 580. Ta pierwsza będzie mogła być opcjonalnie wyposażona w napęd na obie osie. Dla drugiej jest to standard.
Zobacz także: Mercedes EQS z zasięgiem 770 kilometrów. To pierwsza elektryczna limuzyna na rynku
Odmiana EQS 450 posiada silnik generujący 455 koni mechanicznych i 568 niutonometrów. To wyraźnie więcej, niż sedan ukryty pod tym samym oznaczeniem. Z kolei wersja EQS 580 ma dwie jednostki oferujące 536 koni mechanicznych i 858 niutonometrów.
Mercedes-Benz EQS – wersje silnikowe:
- EQS 450 (455 koni mechanicznych, 568 niutonometrów)
- EQS 580 (536 koni mechanicznych, 858 niutonometrów)
Bez względu na wybraną konfigurację, bateria litowo-jonowa zawsze ma pojemność 107,8 kWh. Zamontowano ją w podłodze. Słabszy wariant ma być w stanie pokonać 600 kilometrów na jednym ładowaniu (WLTP). Dane dotyczące tego mocniejszego nie zostały jeszcze ujawnione.
Warto podkreślić, że ładowanie może osiągać prędkość 200 kW, co pozwala na uzupełnienie akumulatorów od 10 do 80 procent w 31 minut. Przy użyciu wallboxa można zmieścić naładować baterię w pełni w ciągu 11 godzin i 15 minut.