Flagowy model elektryczny niemieckiej marki zadebiutuje już niebawem. Tymczasem marka podgrzewa atmosferę ujawniając zdjęcie kokpitu.
Jeszcze nie został zaprezentowany, a już wzbudza sensację. Mercedes-Benz EQS 2022 wprowadzi zupełnie nową wizję kokpitu, której do tej pory nie było w modelach ze Stuttgartu. Ba, trudno byłoby znaleźć jakikolwiek inny samochód oparty na takim projekcie.
Kokpit to jeden wielki, błyszczący plaster, w który wkomponowano trzy ekrany. Jego przekątna to aż 56 cali, czyli 141 centymetrów. Brzmi to niewiarygodnie, ale właśnie takie są fakty. Czas poznać szczegóły.
Pierwszy wyświetlacz to oczywiście cyfrowe wskaźniki 12,3′. Można je personalizować w zgodzie z własnymi oczekiwaniami. Na konsoli centralnej zagościł natomiast ekran OLED o przekątnej 17,7 cala. Jest znacznie większy niż w najnowszej klasie S. Co więcej, pasażer ma do dyspozycji kolejny „telewizor” OLED – o przekątnej 12,3 cala.
Pod tą ogromną konsolą systemu MBUX kryje się aż dwanaście siłowników zapewniających intuicyjną obsługę. Po dotknięciu palcem, będzie można odczuć wibracje. Gdy Hyperscreen nie będzie używany, może wyświetlać w tle różne motywy powiązane z oświetleniem nastrojowym w całej kabinie. Jak można się domyślać, możliwości obejmują zaawansowaną obsługę głosową opartą na „Hej, Mercedes”.
Jakiego sprzętu wymaga „uciągnięcie” tych wszystkich rozwiązań? MBUX ma ośmiordzeniowy procesor, 24 gigabajty pamięci RAM. Jej przepustowość sięga 46,4 GB na sekundę. To robi wrażenie.
Znamy to ze smartfonów
Wiele rozwiązań można znać z naszych urządzeń mobilnych. Podobnie jak w smartfonach, kamera rozpozna twarz użytkownika i dobierze jego dedykowane ustawienia. Nie zabraknie także skanera linii papilarnych, który będzie uwierzytelniał kierowcę.
W kabinie pojawi się także 710-watowy system audio Burmester oparty na piętnastu głośnikach. Ponadto, Mercedes wyposażył swój nowy samochód w funkcję „Power Nap”, którą można wykorzystać podczas odpoczynku. To trzy konfiguracje fotela, szyb, rolet, masażu, dźwięków, nawiewu i oświetlenia, które umożliwią zrelaksowanie się podczas przerwy. Pojawi się także nowy filtr HEPA zatrzymujący mikrocząsteczki i kurz.