w

Mercedes-Benz E 300 de 4MATIC Kombi w teście łosia. Gabaryty zrobiły swoje (wideo)

Mercedes-Benz E 300 de 4MATIC Kombi - test łosia
Mercedes-Benz E 300 de 4MATIC Kombi w teście łosia. Gabaryty zrobiły swoje (wideo)

Duże kombi niemieckiej marki premium stanęło przed bardzo trudnym sprawdzianem. Czy osiągnęło dobry wynik? Zależy, jak na to spojrzeć.

Mercedes-Benz E 300 de 4MATIC Kombi – długa nazwa, prawda? Pod nią ukrywa się jeden z najbardziej praktycznych samochodów na rynku. Jego gabaryty nie ułatwiają jednak gwałtownych zmian toru jazdy na niewielkiej przestrzeni.

Jak więc spisał się w teście łosia? Zacznijmy od tego, że brała w nim udział wersja hybrydowa wyposażona w napęd na cztery koła. Warto zaznaczyć, że samochód wykorzystywał opony Pirelli Cinturato P7 245/45 R18 z przodu i 275/40 R18 z tyłu.

Mercedes-Benz E Kombi w teście łosia

Nie jest tajemnicą, że taka konfiguracja ma sporą masę własną. Ma to związek z dużą baterią litowo-jonową, którą umieszczono pod podłogą. Mercedes-Benz E 300 de 4MATIC Kombi waży ponad dwie tony. Kolejna sprawa to rozmiary – auto ma niemal 5 metrów długości.

Mercedes-Benz E 300 de 4MATIC Kombi moose test
Masa własna przekraczająca dwie tony i słuszne gabaryty nie pomagały w zaliczeniu testu łosia

Testujący szybko dostrzegli, że nie uda się zdać testu przy 77 km/h. Właśnie ta wartość uznawana jest za wyznacznik. Przy takiej prędkości gwałtowna zmiana toru jazdy zaowocowała silną podsterownością. Szybkość graniczna, przy której udało się zmieścić pomiędzy pachołkami sięgnęła 75 km/h.

Przypomnijmy, że Mercedes-Benz E 300 de 4MATIC Kombi oferuje dwulitrowy silnik Diesla uzupełniony jednostką elektryczną. Łączny potencjał to 306 koni mechanicznych. W takiej konfiguracji auto rozwija setkę w 6 sekund. Cena? 296 000 złotych.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Maserati Grecale

Maserati Grecale 2022 coraz bliżej. Debiut już pod koniec marca

Chevrolet Camaro Synergy Special Edition

Patrzysz i nie wiesz, co widzisz. Nowy Chevrolet Camaro ze starym frontem