Niemiecka marka zapowiedziała kolejną generację swojego topowego roadstera. Zapowiada się interesująco.
Mercedes-AMG SL 2022 będzie kolejnym modelem wykorzystującym najnowszy nurt stylistyczny marki. Póki co nie ujawniono jego designu. Zamiast tego mamy kilka oficjalnych zdjęć wnętrza, które również ujawnia sporą liczbę ciekawostek.
Kabina to typowe 2+2. Z przodu bez problemu mogą znaleźć się dwie dorosłe osoby słusznych rozmiarów. Z tyłu natomiast trzeba liczyć się z ograniczoną przestrzenią na nogi. Poziom wykończenia jest oczywiście bardzo wysoki. Tapicerki mają wysoką jakość, a pieczołowitość montażu poszczególnych elementów nie budzi najmniejszych zastrzeżeń.
Kokpit nowej ery
Podobnie jak w nowych Klasach C i S, kokpit ma projekt oparty na nowych motywach. Przed mięsistą kierownicą wyposażoną w dużą liczbę dotykowych przycisków znalazły się nowe cyfrowe wskaźniki, które mogą przekazywać obraz 3D. Ciekawie prezentuje się ich przecięty „daszek” przeciwsłoneczny.
Obok zamontowano ekran dotykowy, który jest też dostępny w topowej limuzynie marki ze Stuttgartu. W tym przypadku można jednak zmieniać kąt jego pochylenia. Dzięki temu osoby o filigranowych sylwetkach będą miały lepszy dostęp do wszystkich funkcji i nie oderwą pleców od fotela podczas konfiguracji wszelkich ustawień.
System operacyjny to oczywiście najnowszy MBUX z dopracowaną obsługą głosową. Jest kompatybilny z aplikacją na smartfony. Co najważniejsze, jego obsługa nie jest skomplikowana, jak na możliwości, jakie oferuje. Główny interfejs wyświetla jednocześnie nawigację, menu i panel klimatyzacji, dlatego nie trzeba używać przycisków funkcyjnych, by mieć wszystko pod ręką.
W oczy rzucają się także starannie dobrane dekory. Równe przeszycia, wyraźne podświetlenia nastrojowe i okrągłe dysze nawiewu z aluminium tworzą elegancki i zarazem nowoczesny klimat. Cieszy także mała liczba elementów z Piano Black, które rysuje się od wszystkiego…
Mercedes-AMG SL 2022 – informacje techniczne
Niemiecki producent skrupulatnie ukrywa kluczowe fakty na temat tego modelu. Stopniowo pojawiają się jednak pierwsze informacje na jego temat. Wiadomo już, że Mercedes-AMG SL 2022 bazuje na szkielecie łączącym aluminium, magnez stal i włókno kompozytowe, co umożliwiło utrzymanie wagi konstrukcji na poziomie 270 kilogramów.
Jednocześnie, ma o 50% większą sztywność, niż flagowy sportowiec z otwartym dachem – Mercedes-AMG GT Roadster. Co równie ważne, układ jest o 40% wytrzymalszy. To wszystko pozytywnie wpływa na bezpieczeństwo i jakość prowadzenia.
Samochód posiada oczywiście miękki, materiałowy dach, który otrzymał odpowiednie maty wygłuszające i wytrzymałą strukturę, która ma być odporna na zmienne warunki pogodowe.
Po raz pierwszy w historii, Mercedes-AMG SL będzie oferowany z napędem na cztery koła 4MATIC+. Można spodziewać się także około 800 koni mechanicznych pochodzących z czterolitrowej jednostki V8. W pozostałych wersjach powinny pojawić się też sześciocylindrowe silniki oraz układy hybrydowe.