No i doczekaliśmy się. Właśnie poznaliśmy nową generacją luksusowego kabrioletu niemieckiej marki.
Oto Mercedes-AMG SL 2022 bez tajemnic. Samochód wygląda naprawdę świetnie. Projektanci wykonali kawał dobrej roboty, co zdradzają zarówno świetne proporcje, jak i atrakcyjne detale karoserii. Przód samochodu tworzą zadziornie spoglądające reflektory i szeroki grill z pionowymi żebrami. Jest też zderzak uzupełniony wlotami powietrza.
Profil auta wydaje się bardzo smukły. Nie ma tu muskularnych błotników czy jakichkolwiek fajerwerków. Chodziło więc o zachowaniu czystych kształtów. Nawet klamki są chowane, by tego nie zaburzać. Z tyłu natomiast możemy podziwiać wyraźne zaokrąglenia, bardzo ładne lampy, wysuwany spojler i cztery końcówki układu wydechowego.
Samochód posiada oczywiście miękki, materiałowy dach sterowany elektrycznie. Warto również wspomnieć o wymiarach. Nowy Mercedes-AMG SL ma 4705 milimetrów długości, 2700 milimetrów rozstawu osi. To oznacza, że jest wyraźnie większy od swojego poprzednika.
Mercedes-AMG SL 2022 – dane techniczne
Po raz pierwszy w historii tego modelu oferowany jest napęd na obie osie. Dziś trudno więc mówić już o roadsterze. To wyjątkowo szybki i elegancki kabriolet o zacięciu sportowym. Początkowo będzie oferowany w dwóch wersjach:
- Mercedes-AMG SL 55 (470 koni mechanicznych, 700 niutonometrów)
- Mercedes-AMG SL 63 (580 koni mechanicznych, 800 niutonometrów)
Obie oparto na czterolitrowym, podwójnie doładowanym V8. Słabszy wariant osiąga setkę w 3,9 sekundy. Mocniejszy potrafi przyspieszać do tej samej wartości w ciągu 3,6 sekundy. Rozpędzanie kończy się w okolicach 300 km/h. Za przenoszenie mocy na obie osie odpowiada dziewięciobiegowa przekładnia automatyczna. Wszystkie warianty oferowane są z systemem 4MATIC+. Niewykluczone, że do gamy za jakiś czas trafi hybryda plug-in.
Inżynierowie zastosowali w obu wersjach zawieszenie 5-wahaczowe z przodu. Nie zabrakło również tylnej osi skrętnej. Można więc podejrzewać, że Mercedes-AMG SL 2022 uwielbia zakręty. Mamy nadzieję, że przyjdzie czas, by to sprawdzić.
Mercedes-AMG SL 2022 – wnętrze
We wnętrzu jest równie atrakcyjnie. Wzorem najnowszych Klas C i S, kokpit zyskał nowe instrumenty pokładowe oraz wiele detali tworzących unikatową całość. Autorzy projektu starali się zaszczepić w nim jak najwięcej indywidualizmu, co podkreśla dwuczęściowy daszek cyfrowych zegarów 3D. Przed nim zagościła sportowa kierownica z selektorem trybów jazdy.
Z kolei na konsoli centralnej znalazł się pionowo umieszczony, lekko pochylny ekran multimedialny. Został oparty na najnowszym systemie MBUX. Ponadto, zintegrowano go z panelem klimatyzacji, ale główny interfejs wyświetla jednocześnie sterowanie temperaturą i nawiewem oraz np. wskazania nawigacji, dlatego podstawowa obsługa nie wymaga korzystania z przycisków funkcyjnych.
Jeżeli chodzi o przestrzeń, to Mercedes-AMG SL 2022 to typowe 2+2. Z przodu można znaleźć sporo miejsca. Sportowe fotele na pewno można nisko osadzić. Poza tym, muszą dobrze podpierać na boki. Cieszy również system nawiewu na kark umieszczony w oparciach. Drugi rząd trzeba traktować jako rezerwę.
A jak zamienić coupe w kabriolet? Za pomocą przycisku, rzecz jasna. Cały proces 15 sekund i można go aktywować do 50 km/h.