SUV-y Coupe cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem klientów. Nic więc dziwnego, że firmy zajmujące się tworzeniem pakietów personalizacji często biorą je na swoje warsztaty. Jednym z najczęstszych bywalców jest właśnie ten model.
To oczywiście dobrze znany reprezentant Stuttgartu. Czy Mercedes-AMG GLE GER 800 to fajna propozycja? Z pewnością wiele zależy od subiektywnych oczekiwań odbiorcy, ale nie da się ukryć, że ten zestaw ma duży potencjał i może zainteresować fanów indywidualizmu i rzucania się w oczy na każdym skrzyżowaniu.
Warto podkreślić, że zastosowany body kit jest efektem współpracy z TopCar Design. „Łączenie sił” jest coraz częstszym zjawiskiem w tej branży. Dzięki temu można uzyskać dostęp do pożądanych podzespołów bez konieczności ich tworzenia od podstaw.
Mercedes-AMG GLE GER 800
Pierwsze, co rzuca się w oczy to matowy lakier (lub okleina) z żółtymi uzupełnieniami. Nie zabrakło również „czystego” włókna węglowego w dolnych strefach karoserii. W skład pakietu wchodzą poszerzone błotniki, nakładki progowe, tylny zderzak z dyfuzorem, lotka na klapie bagażnika, zmodyfikowany grill, przeprojektowana maska i obudowy lusterek.
Dzięki tym zmianom, Mercedes-AMG GLE GER 800 wygląda jeszcze masywniej, niż seryjny model. Uzupełnieniem całości są 23-calowe felgi Manhart Concave One, które osadzono na dystansach. Warto podkreślić, że przednie opony mają wymiary 285/35, a tylne – aż 325/30.
GLE uległ również obniżeniu. Zawieszenie pneumatyczne „siedzi” teraz o 30 milimetrów niżej. Gdyby egzemplarz klienta nie posiadał takiego układu, to ten sam efekt dałoby się uzyskać poprzez zastosowanie nowych drążków i sprężyn.
Oryginalny silnik V8 o pojemności 4 litrów posiada podwójnie doładowanie i generuje 600 koni mechanicznych oraz 850 niutonometrów. Tutaj jednak jego potencjał wzrósł do 789 koni mechanicznych i 1000 niutonometrów.
Ten spory wzrost udało się uzyskać dzięki dodatkowej sprężarce, zmianom w oprogramowaniu i nowemu układowi wydechowemu. Manhart nie podał osiągów zmodyfikowanego GLE, ale można przypuszczać, że oferuje lepszą dynamikę od serii, przynajmniej przy wyższych prędkościach.