w

Mercedes-AMG G 63 – stary vs nowy (drag race)

Klasa G to obiekt kultu i jeden z najbardziej pożądanych samochodów. Najnowsza generacja tego modelu kontynuuje znaną od dekad filozofię, ale jest sporym krokiem naprzód pod względem technologicznym.

Choć najnowsze wcielenie wygląda bardzo podobnie do poprzedniego, ma inne wymiary, płyty podłogowe, wyposażenie, kokpity i jednostki napędowe. Dotyczy to także topowej wersji, czyli G 63. Aktualnie oferowana Gelenda w wersji AMG ma pod maską 4-litrowe Biturbo generujące 585 KM i 850 Nm momentu obrotowego. We wcześniejszej Klasie G montowano natomiast 5,5-litrowe V8 oferujące 571 KM i 760 Nm. W obu przypadkach moc trafia na obie osie za pośrednictwem przekładni automatycznych, tyle że w nowszym Mercedesie jest 9, a nie 7 biegów. Który z samochodów okaże się szybszy na prostej? Zobaczcie to:

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Obowiązkowe ograniczniki prędkości

ETSC: Seryjne ograniczniki prędkości już w 2022 roku

Czy to nowa Alfa Romeo?