w

Mercedes-AMG G 63 4×4² 2023. Gdy G-Klasie brakuje prześwitu

G 63 6x6
Mercedes-AMG G 63 4×4² 2023. Gdy G-Klasie brakuje prześwitu

Na ten wariant kultowego modelu czekało wielu fanów niemieckiej marki. Daje on jeszcze większe możliwości poza asfaltem, choć nie to jest najważniejsze.

Terenowe zdolności to dodatek do charakteru, który podkreśla status społeczny potencjalnego właściciela. Mercedes-AMG G 63 4×4² 2023 robi to znakomicie. To mieszanka surowości z luksusem, której nie oferuje żaden inny samochód.

G63 4x4 2023
Silnik 4.0 V8 Biturbo oferuje 577 koni mechanicznych

Podejrzewamy, że to ostatnia taka Gelenda. Chodzi przede wszystkim o napęd spalinowy, który jest pozbawiony wsparcia silników elektrycznych. To pewnie ostatni dzwonek dla konserwatywnych nabywców, którzy nie chcą stawiać kroku w stronę „ekologicznych kompromisów”.

Większe jest lepsze

Zmiany widać gołym okiem. Samochód jest większy w całokształcie. Błotniki został poszerzone. Chronią przed deszczem 22-calowe felgi o charakterystycznym wzorze, które zostały uzupełnione oponami sprawdzającymi się w warunkach bojowych.

Mercedes-AMG G 63 4×4² 2023 - wnętrze
Wnętrze jest takie same, jak w konwencjonalnej G-Klasie, co oznacza rozsądną przestrzeń dla czterech osób

Nie zabrakło także dodatkowego oświetlenia LED. Potężne listwy zamontowane na dachu mogą rozświetlić las lub imprezę. Świetnie wygląda zielony lakier, który pasuje do „egzotycznie-klasycznej” sylwetki auta. Uzupełnieniem całości są wstawki z włókna węglowego.

We wnętrzu jest również sporo dekorów z włókna węglowego. Użytkownicy mogą również liczyć na nowoczesne instrumenty pokładowe oraz nastrojowe oświetlenie. Kabina ma te same gabaryty, co w konwencjonalnej wersji, co oznacza przestrzeń dla 4 osób.

Mercedes-AMG G 63 4×4² 2023 – dane techniczne

Fundamentem układu napędowego jest silnik 4.0 V8 z podwójnym doładowaniem. Oddaje do dyspozycji użytkownika 577 koni mechanicznych i 850 niutonometrów. Przenoszeniem mocy na obie osie zajmuje się dziewięciobiegowa przekładnia automatyczna. To oznacza, że to ten sam układ, co w AMG G 63 „nie do kwadratu”. Poprzednik miał natomiast 416 KM i 450 Nm, co oznacza wyraźną poprawę.

Mercedes-AMG G 63 4×4² 2023
Samochód ma prześwit sięgający 351 milimetrów

Jak można się domyślać, Mercedes-AMG G 63 4×4² 2023 ma nieco gorsze osiągi, niż wariant konwencjonalny, ale i tak powinien „zamykać” setkę w mniej niż 6 sekund. Prędkość maksymalna powinna być zbliżona do 200 km/h.

To najbardziej wydajny wariant w warunkach terenowych. Ma niezależne zawieszenie i osie portalowe z kątem natarcia wynoszącym 45 stopni. Prześwit wynosi 351 milimetrów, co jest horrendalną wartością. Auto może brodzić w wodzie sięgającej 910 milimetrów.

 

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Rajdowa Fabia 2023

Skoda Fabia Rally2 oficjalnie. Nowa rajdówka już wkrótce na odcinkach specjalnych!