Seria EQ ma coraz większą liczbę reprezentantów. Na tym nie koniec, ponieważ niemiecka marka planuje prawdziwą ekspansję.
Aby zaspokoić najróżniejsze oczekiwania, elektryczne modele będą również dostępne w wersjach sportowych, które mają zapewniać świetną dynamikę. Dowodem tego jest Mercedes-AMG EQS 53, który właśnie został oficjalnie zaprezentowany.
Jeżeli ktoś spodziewał się przełomowych zmian w porównaniu do pozostałych odmian EQS, to będzie rozczarowany. Producent zdecydował się na skromny body kit, który miał nie wpływać na zarys opływowej sylwetki. Samochód otrzymał więc delikatnie przeprojektowane zderzaki, nakładki progowe, listwę na klapie bagażnika, dedykowane felgi i… tyle.
We wnętrzu też nie można mówić o rewolucji. Nie zabrakło jednak elementów podkreślających charakter tej odmiany. Mercedes-AMG EQS 53 został wyposażony w spłaszczoną u dołu kierownicę z dodatkowymi selektorami, a także sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami. Nie zabrakło również czerwonych dekorów uzupełniających projekt.
Mercedes-AMG EQS 53 – dane techniczne
Przejdźmy do kluczowych kwestii związanych z układem napędowym. Samochód wyposażony jest w dwa silniki elektryczne, które generują 649 koni mechanicznych i 950 niutonometrów. Co ciekawe, dokupienie pakietu Dynamic Plus zaowocuje wzrostem potencjału do 751 koni mechanicznych i 1020 niutonometrów. Takie wartości będzie można wykorzystać po aktywacji trybu Race Start.
Konfiguracja Dynamic Plus pozwala na osiąganie setki w zaledwie 3,4 sekundy i rozpędzanie się do 250 km/h. Jeżeli klient nie dokupi pakietu, to jego Mercedes-AMG EQS 53 będzie przyspieszał do 100 km/h w 3,8 sekundy i zdoła rozwinąć 220 km/h. To wciąż świetne rezultaty.
Mercedes-AMG EQS 53 – parametry:
- 649 koni mechanicznych
- 950 niutonometrów
- 3,8 sekundy do 100 km/h
- 250 km/h prędkości maksymalnej
- bateria o pojemności, 107,8 kWh
- 580 kilometrów zasięgu
Uzupełnieniem konstrukcji napędowej jest litowo-jonowa bateria o pojemności 107,8 kWh. Zasięg pojazdu wynosi od 526 do 580 kilometrów (normy WLTP). Nie jest to zły wynik, biorąc pod uwagę moc i wagę na poziomie 2655 kilogramów.
Mercedes-AMG EQS 53 Dynamic Plus – parametry:
- 751 koni mechanicznych
- 1020 niutonometrów
- 3,4 sekundy do 100 km/h
- 220 km/h prędkości maksymalnej
- bateria o pojemności 107,8 kWh
- 526 kilometrów zasięgu
Co istotne, samochód ma być szybki nie tylko na prostych odcinkach. Za dobrą zwrotność i zwinność w zakrętach ma odpowiadać tylna oś skrętna, której koła mogą zmieniać położenie o nawet 9 stopni. Za trzymanie nadwozia w ryzach odpowiada natomiast adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne AMG RIDE CONTROL. Z kolei zatrzymywanie pojazdu to rola układu hamulcowego AMG z tarczami o wielkości 415 milimetrów z przodu i 378 milimetrów z tyłu. Konstrukcję uzupełnia system odzyskiwania energii.
Oddział AMG zadbał także o to, by samochód był słyszany. Skoro nie ma jednostki spalinowej i wydechu, trzeba było improwizować. W tym celu zastosowano głośniki – zarówno wewnątrz, jak i z zewnątrz. Nie każdemu przypadnie to do gustu.
Samochód został pokazany w Monachium. Pierwsze sztuki wyjadą na drogi w ciągu kilku najbliższych miesięcy.