w

Mercedes-AMG CLE 53 oficjalnie. Cylindrów tyle, ile trzeba

Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC
Mercedes-AMG CLE 53 oficjalnie. Cylindrów tyle, ile trzeba

Do gamy nowego niemieckiego modelu dołączyła kolejna wersja napędowa. Jest dedykowana klientom oczekującym najlepszych osiągów.

Oto Mercedes-AMG CLE 53, czyli zupełnie nowa propozycja marki ze Stuttgartu. Zacznijmy od tego, czym tak naprawdę jest ten samochód. Nazwa sugeruje, że mamy do czynienia z coupe. I to prawda. Ostatnia litera może jednak być myląca. Sugeruje bowiem, że auto bazuje na E-Klasie. Dane techniczne (a także wnętrze) ujawniają jednak, że technologicznym krewnym tego pojazdu jest Klasa C.

A teraz przejdźmy do rzeczy. Design tego modelu jest naprawdę udany. Najnowszy nurt stylistyczny niemieckiej marki idealnie pasuje do sylwetki coupe. Pas przedni tworzą reflektory z ciemnymi wypełnieniami, które sąsiadują z grillem uzupełnionymi pionowymi listwami.

Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC
Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC

Tył wygląda jeszcze bardziej okazale, co jest zasługą muskularnego zderzaka, z którym zintegrowano dyfuzor oraz cztery końcówki wydechu. Jesteśmy ciekawi, czy te ostatnie są połączone z rurami. W ostatnich Mercedesach jedynie z nimi sąsiadują.

>Ten usportowiony SUV ma 455 KM. Może pełnić rolę auta rodzinnego

Ciekawie wygląda profil, którego dynamikę nakreśla opadająca linia dachu. Idzie ona w parze ze zwężającymi się przeszkleniami. Do tego dochodzi czarny mat. Wspaniale. Na kilka słów zasługują także felgi. Wieloramienny wzór z dodatkowym rantem prezentuje się bardzo intrygująco i bardzo odważnie. Nie wszystkim jednak przypadnie do gustu, choć nam się podoba.

Mercedes-AMG CLE 53 – dane techniczne

Niektórzy obawiali się, że prezentowana konfiguracja zostanie wyposażona w dwulitrowy silnik. Inżynierowie postawili jednak na większy prestiż. Sercem tego modelu jest rzędowa szóstka o pojemności trzech litrów. Posiada oczywiście doładowanie.

Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC - wnętrze
Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC

Konstrukcja M256M oddaje do dyspozycji 443 konie mechaniczne i 560 niutonometrów. Jej uzupełnieniem jest instalacja 48-woltowa, co oznacza, że kierowca ma do czynienia z układem miękkiej hybrydy.

Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC
Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC

Warto podkreślić, że jednostka otrzymała zaktualizowane komory spalania, kanały wlotowe, pierścienie tłokowe i poprawiony układ wtryskowy. Zastosowano tu także większą turbosprężarkę, którą wspiera dodatkowa sprężarka elektryczna.

Osiągi? Naprawdę dobrze. Sprint do setki zajmuje dokładnie 4 sekundy. Z kolei prędkość maksymalna wynosi 250 km/h, co oznacza obecność elektronicznego ogranicznika. Podejrzewamy, że odpowiedni pakiet wyposażenia pozwala na zwiększenie potencjału w tym zakresie.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Morgan XP-1

Morgan XP-1, czyli duet sprzeczności

Nowy Fiat Panda

Nowy Fiat Panda coraz bliżej. Kolejne istotne informacje