Kombi z uzasadnionym emblematem AMG? Jestem zdecydowanie na tak. Już seryjna C-Klasa w tej wersji ma ogromny potencjał, ale firma VATH pokazała, że można i szybciej, i mocniej.
Warto przypomnieć, że C 63 ma pod maską 4-litrowy silnik V8 biturbo, który generuje 510 KM i 700 Nm momentu obrotowego. To liczne stado trafia na oś tylną i rozpędza niemieckie auto w 4,1 sekundy do pierwszej setki. Prędkość maksymalną została natomiast ograniczona elektronicznie do 250 km/h.
Tuner zdecydował się jednak na spory zastrzyk mocy. Seryjny benzyniak został więc podkręcony do 700 KM i 900 Nm. Teraz C 63 potrafi rozmieniać 100 km/h w 3,3 sekundy i rozpędzać się do aż 340 km/h. Trudno o równie szybką i dużą „bagażówkę” w tym segmencie.