w

Megane Diesel wróciło do polskiej oferty! Automat w standardzie

Renault Megane GrandCoupe Diesel 2025
Renault Megane GrandCoupe 2025

Aby jeszcze bardziej zaspokajać potrzeby polskiego rynku, francuski producent uzupełnił ofertę swojego popularnego modelu kompaktowego. Megane Diesel powinno zainteresować nie tylko firmy, ale też klientów indywidualnych stawiających na sprawdzone rozwiązania i konwencjonalne układy napędowe. Właśnie poznaliśmy jego cennik.

Megane Diesel to dobry pomysł

Przypomnijmy, że jest to model, który powoli kończy swoją karierę. Jego oficjalnym następcą jest Symbioz, czyli kompaktowy crossover plasujący się między Capturem a Australem. Niemniej jednak wciąż nie brakuje chętnych na tę starszą, bardziej konserwatywną propozycję w gamie. Właśnie dlatego Megane Diesel ma sporo sensu.

Warto podkreślić, że taka konfiguracja będzie występowała tylko w jednej wersji nadwoziowej – GrandCoupe. To kompaktowy sedan o płynnej, spójnej linii, który do dziś prezentuje się naprawdę bardzo dobrze.

W tym miejscu warto wspomnieć o wymiarach prezentowanego samochodu. Megane w tym wydaniu ma 4632 milimetry długości, 1814 milimetrów szerokości (bez lusterek) oraz 1443 milimetry wysokości. Wpisuje się więc w segment C.

Niektórzy mogą jednak kręcić nosami z powodu braku hatchbacka lub kombi. Wariant czterodrzwiowy jest ładny, ale jego walory praktyczne są ograniczone, ponieważ tylna klapa nie otwiera się wraz szybą. To jednak nie zmienia faktu, że do dyspozycji użytkowników jest ponad 500 litrów wolnej przestrzeni.

Sprawdzony napęd

Nikogo z pewnością nie zaskoczy, że Francuzi nie kombinowali w przypadku układu napędowego. Co ciekawe, nawet nie próbowali udawać, że chcą obniżać CO2, co oznacza, że Megane Diesel nie posiada żadnego elektrycznego wsparcia. To upraszcza jego konstrukcję, co może pozytywnie wpłynąć na trwałość.

Sercem samochodu jest wysokoprężna jednostka o pojemności 1,5 litra. To silnik z rodziny dCi, który jest doskonale znany na polskim rynku. W tym przypadku oddaje do dyspozycji 115 koni mechanicznych i 270 niutonometrów.

Co ciekawe, auto bazowo występuje z siedmiobiegową skrzynią automatyczną EDC. Taki zestaw pozwala przyspieszać do 100 km/h w około 11 sekund i rozpędzać się do 190 km/h. Dynamika jest więc przeciętna, ale akceptowalna.

Najważniejsze pozostaje zużycie paliwa. Megane Diesel potrafi bez żadnych wyrzeczeń spalać niecałe 5 litrów w cyklu mieszanym. I jest to wynik do osiągnięcia w rzeczywistości, a nie tylko podczas badań WLTP – należy to podkreślić.

Ile kosztuje Megane Diesel?

Za bazową konfigurację z silnikiem wysokoprężnym trzeba zapłacić 113 900 złotych. Co ważne, standardem jest siedmiobiegowa, dwusprzęgłowa przekładnia automatyczna EDC, która znacząco wpływa na komfort podróżowania.

Megane Diesel evolution - kabina
Renault Megane Diesel evolution – wnętrze

W skład wyposażenia podstawowego, czyli evolution wchodzą m.in.: pakiet systemów bezpieczeństwa, dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, cyfrowe zegary (7 cali), automatyczny hamulec postojowy i system multimedialny easy link (7 cali) z nawigacją, Android Auto/Apple CarPlay, Bluetooth, 2 x USB/jack, 2 x USB w tylnej części konsoli środkowej.

Bogatsza wersja, czyli techno to koszt 117 400 złotych, co wciąż stanowi bardzo przyzwoitą ofertę. Klient, który ją wybierze, otrzyma Megane Diesel posiadające dodatkowo m.in.: światła Full LED, 17-calowe felgi, system multi-sense oraz dostęp bez kluczyka.

Dealerzy rozpoczęli już składanie zamówień, a konfigurator został uzupełniony, dlatego klient może spersonalizować własną sztukę. Przypomnijmy, że w ofercie tego modelu jest także 140-konny benzyniak, który stanowi ciekawą alternatywę (od 101 900 złotych).

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nowy Land Rover test

Land Rover Defender 110 to świetny łącznik z przeszłością

Volvo ES90 2025 - przód

Volvo ES90 2025 ujawnione. A jednak liftback!