w

Mazda MX-5 bez dwulitrowego silnika. Producent wycofał mocniejszą jednostkę

Mazda MX-5
Mazda MX-5 bez dwulitrowego silnika. Producent wycofał mocniejszą jednostkę

Puryści będą kręcić nosem, a przeciwnicy aktualnej polityki europejskiej będą mieć kolejny argument, by rzucić kilkoma „epitetami” w stronę polityków. Japoński producent musi jednak przystosować się do wprowadzanych zmian.

Taka kolej rzeczy wydaje się koniecznością. Japońska marka i tak należy do tych, które stawiają największy opór i widać to doskonale po strategii modelowej. Mazda MX-5 jest tego znakomitym przykładem – została praktycznie sama na placu boju. Jej mocny wizerunek jest niepodważalny i mamy nadzieję, że tak pozostanie jak najdłużej.

Roadster to nie jest najbardziej pożądana koncepcja samochodu, co oczywiście wiąże się z brakiem jakichkolwiek walorów praktycznych. Mówiąc wprost, to swego rodzaju zabawka, która daje niebywałą frajdę z jazdy. Poza tym, dobrze wpływa na wizerunek firmy i urozmaica gamę. Takie auta sprawiają, że motoryzacja jest zróżnicowana i piękna zarazem. I właśnie dlatego producent z Hiroszimy zasługuje na niskie ukłony.

Mazda MX-5 bez większego silnika

Około pięć miesięcy temu informowaliśmy o aktualizacji tego kultowego modelu. Samochód doczekał się kilku istotnych zmian, ale nie obejmowały one stylistyki. Projektanci pozwolili sobie jedynie na delikatne odświeżenie tylnych lamp i dorzucenie beżowego odcienia dachu.

Więcej nowości znalazło się we wnętrzu, ale i tak można je policzyć na palcach jednej ręki. Te kluczowe to bardziej zaawansowany ekran multimedialny o przekątnej 8,8 cala (zyskał nowy interfejs oraz funkcje Android Auto i Apple CarPlay), porty USB-C, centralne lusterko pozbawione ramki i nowa tapicerka.

Mazda MX-5
Mazda MX-5 RF

Początkowo pojawiły się informacje, że uda się zachować dwulitrowy motor. Niestety, dziś już wiemy, że Mazda MX-5 będzie oferowana tylko z mniejszą konstrukcją. To benzyniak z rodziny Skyactiv-G, który ma pojemność 1,5 litra.

>Nowa Mazda CX-5 otrzyma napęd hybrydowy. I bardzo dobrze

Silnik oddaje do dyspozycji 132 konie mechaniczne. To niewiele, ale pamiętajmy, że Mazda MX-5 waży niewiele ponad tonę, dlatego i tak można liczyć na dobrą dynamikę. Sprint do setki zajmuje 8,3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 204 km/h.

Jak wynika z oficjalnego konfiguratora dedykowanego polskim klientom, japoński roadster kosztuje 150 900 złotych w podstawowej konfiguracji. Bazowa wersja oferuje sześciobiegową skrzynię manualną (wśród opcji jest automat o tej samej liczbie przełożeń).

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Hyundai IONIQ 5

Czy Hyundai podrabiał wyniki sprzedaży modeli elektrycznych? Trwa śledztwo

Mercedes W123

Mercedes W123, w którym można się zakochać. Potrafi pędzić 320 km/h