w

Mazda EZ-6 trafi do Europy. Wersja hybrydowa jest możliwa

Mazda EZ-6
Mazda EZ-6

Japońska marka powoli powiększa swoją gamę samochodów elektrycznych. Jeszcze żaden nie był jednak tak atrakcyjny stylistycznie, jak ten model.

Mazda EZ-6 została oficjalnie zaprezentowana podczas Bejing Auto Show i od razu wzbudziła duże zainteresowanie. Zgrabna sylwetka została okraszona eleganckimi elementami oświetlenia oraz licznymi chromami.

Najwięcej oryginalności ma tylna część karoserii, gdzie znajduje się klapa o charakterystycznym wcięciu, które nadaje karoserii odrobinę dynamicznego charakteru. W oczy rzucają się także chowane klamki i wyraźnie opadająca linia dachu.

Mazda EZ-6
Mazda EZ-6

Niektórych może zaskoczyć, że nie jest to zupełnie nowa konstrukcja. EZ-6 powstała na bazie auta o nazwie Deepal SL03. Fakt, nikomu nic to nie mówi. Cóż to takiego? Pojazd chińskiej marki Changan, z którą Mazda tworzy spółkę joint venture.

Współpraca Chińczyków z Japończykami to coraz częstsze zjawisko. Takie partnerstwo przynosi istotne korzyści, wśród których dominują ograniczenie kosztów oraz przyspieszenie rozwoju. I właśnie ten nowy projekt jest tego dowodem.

Mazda EZ-6 dla Chin i Europy

Ma to być model globalny, choć niewiele mówi się o Stanach Zjednoczonych. Auto trafi jednak do Europy i Chin, co wydaje się oczywistym pomysłem – biorąc pod uwagę trendy rynkowe. Ma to nastąpić jesienią 2024 roku.

Co ciekawe, Deepal SL03 jest oferowany również w wersji EREV, która symbolizuje „pojazd elektryczny o zwiększonym zasięgu”. Jak to tłumaczyć? To swego rodzaju hybryda, w której koła są napędzane jednostką elektryczną, ale akumulator trakcyjny jest doładowywany spalinowym generatorem prądu. Sposób działania jest więc zbliżony do hybryd szeregowych.

Mazda EZ-6 wnętrze
Mazda EZ-6

I właśnie taka wersja wydaje się najbardziej adekwatna z perspektywy użytkowej. Pozwala bowiem na uzyskanie większego zasięgu i ograniczenie częstotliwości ładowania. Tankowanie jest w końcu o wiele szybszym procesem.

Mazda EZ-6 może być oferowana z akumulatorami w dwóch pojemnościach: 58,9 kWh oraz 66,8 kWh. Standardowa wersja będzie mieć 215 koni mechanicznych i 320 niutonometrów. Ta wzmocniona może generować 255 koni mechanicznych i taki sam moment obrotowy.

 

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

MG5 2025

To nie jest Mercedes CLA tylko tanie MG. Właśnie doczekało się liftingu

Nowy silnik Toyoty może trafić do nowego coupe

Nowy silnik Toyoty to 2.0 Turbo, które może generować 592 KM