Japońska marka powoli powiększa swoją gamę samochodów elektrycznych. Jeszcze żaden nie był jednak tak atrakcyjny stylistycznie, jak ten model.
Mazda EZ-6 została oficjalnie zaprezentowana podczas Bejing Auto Show i od razu wzbudziła duże zainteresowanie. Zgrabna sylwetka została okraszona eleganckimi elementami oświetlenia oraz licznymi chromami.
Najwięcej oryginalności ma tylna część karoserii, gdzie znajduje się klapa o charakterystycznym wcięciu, które nadaje karoserii odrobinę dynamicznego charakteru. W oczy rzucają się także chowane klamki i wyraźnie opadająca linia dachu.
Niektórych może zaskoczyć, że nie jest to zupełnie nowa konstrukcja. EZ-6 powstała na bazie auta o nazwie Deepal SL03. Fakt, nikomu nic to nie mówi. Cóż to takiego? Pojazd chińskiej marki Changan, z którą Mazda tworzy spółkę joint venture.
Współpraca Chińczyków z Japończykami to coraz częstsze zjawisko. Takie partnerstwo przynosi istotne korzyści, wśród których dominują ograniczenie kosztów oraz przyspieszenie rozwoju. I właśnie ten nowy projekt jest tego dowodem.
Mazda EZ-6 dla Chin i Europy
Ma to być model globalny, choć niewiele mówi się o Stanach Zjednoczonych. Auto trafi jednak do Europy i Chin, co wydaje się oczywistym pomysłem – biorąc pod uwagę trendy rynkowe. Ma to nastąpić jesienią 2024 roku.
Co ciekawe, Deepal SL03 jest oferowany również w wersji EREV, która symbolizuje „pojazd elektryczny o zwiększonym zasięgu”. Jak to tłumaczyć? To swego rodzaju hybryda, w której koła są napędzane jednostką elektryczną, ale akumulator trakcyjny jest doładowywany spalinowym generatorem prądu. Sposób działania jest więc zbliżony do hybryd szeregowych.
I właśnie taka wersja wydaje się najbardziej adekwatna z perspektywy użytkowej. Pozwala bowiem na uzyskanie większego zasięgu i ograniczenie częstotliwości ładowania. Tankowanie jest w końcu o wiele szybszym procesem.
Mazda EZ-6 może być oferowana z akumulatorami w dwóch pojemnościach: 58,9 kWh oraz 66,8 kWh. Standardowa wersja będzie mieć 215 koni mechanicznych i 320 niutonometrów. Ta wzmocniona może generować 255 koni mechanicznych i taki sam moment obrotowy.