Japończycy idą pod prąd, co może spodobać się polskim klientom, którzy uchodzą za bardzo konserwatywnych.
Mazda CX-60 2022 to niewątpliwie ciekawa propozycja na rynku dużych SUV-ów. Jej atrakcyjność zwiększa gama jednostek napędowych, w której nie ma żadnych małolitrażowych konstrukcji lub układów w pełni elektrycznych.
Pod względem stylistycznym możemy mówić o kontynuacji stosowania aktualnego nurtu designu, który może się podobać. Atrakcyjne narysowane elementy oświetlenia, charakterystyczny grill i masywne błotniki tworzą spójną i bardzo przyjazną całość.
Wnętrze również nie rozczarowuje. Zegary są bardzo czytelne, ekran dotykowy ma odpowiednią wielkość, a panel klimatyzacji pozostał niezależny. Nie zabrakło konsoli do sterowania multimediami oraz licznych przycisków fizycznych. Ergonomia stoi na bardzo dobrym poziomie.
Mazda CX-60 – dane techniczne
Najmniejszy silnik zastosowany w tym modelu ma cztery cylindry i 2,5 litra pojemności. Co ciekawe, występuje tylko i wyłącznie w układzie hybrydowym plug-in i z napędem na obie osie. Oddaje do dyspozycji użytkownika 327 koni mechanicznych.
Mazda CX-60 – silniki:
- 2.5 e-SKYACTIV PHEV (2.5 R4, hybryda plug-in, 327 koni mechanicznych, 500 niutonometrów, ośmiobiegowy automat, napęd AWD, bateria 17,8 kWh, zasięg w trybie elektrycznym: 63 kilometry, 0-100 km/h: 5,8 sekundy, v-max: 200 km/h)
- 3.3 e-SKYACTIV D MHEV (3.3 R6, miękka hybryda, 200 koni mechanicznych, 450 niutonometrów, ośmiobiegowy automat, napęd na tylną oś, 0-100 km/h: 8,4 sekundy, v-max: 212 km/h)
- 3.3 e-SKYACTIV D MHEV (3.3 R6, miękka hybryda, 254 konie mechaniczne, 550 niutonometrów, ośmiobiegowy automat, napęd na obie osie, 0-100 km/h: 5,3 sekundy, v-max: 219 km/h)
Alternatywą dla hybrydy PHEV jest diesel – i to nie byle jaki. To rzędowa szóstka o pojemności 3,3 litra. Występuje ona w dwóch wariantach mocy: 200- i 254-konnym. Co ciekawe, ta słabsza posiada napęd na tylną oś. Mocniejsza ma układ AWD.
Mazda CX-60 2022 – cennik
Japoński SUV występuje w czterech wersjach wyposażenia: Prime-Line, Exclusive-Line, Homura i Takumi. Producent postanowił podzielić paletę lakierów metalizowanych na te zwykłe (czarny Jet Black, niebieski Deep Crystal Blue, srebrny Sonic SIlver, szary Platinum Quartz, biały Arctic White) oraz premium (czerwony Soul Crystal, szary Machine, biały Rhodium).
Za podstawową wersję trzeba zapłacić 201 900 złotych. W tej cenie klient otrzymuje 200-konnego diesla z automatem i napędem RWD. Wyposażenie podstawowe, czyli Prime-Line obejmuje m.in.: komplet poduszek powietrznych, systemy wykrywające pojazdy w martwym punkcie, ruch poprzeczny, znaki drogowe, zmęczenie kierowcy i wspomagające ruszanie na wzniesieniu, czujniki parkowania (tył), 18-calowe felgi aluminiowe, reflektory LED, osiem głośników, Bluetooth, skórzaną kierownicę, dwustrefową klimatyzację automatyczną i 12,3-calowy ekran multimedialny.
Co ciekawe dwie topowe odmiany bazują na wyposażeniu Takumi i kosztują dokładnie tyle samo: 258 900 złotych. Wybór między 327-konną hybrydą, 254-konnym dieslem nie jest łatwy, ale wszystko zależy od potrzeb nabywcy. Mazda CX-60 2022 może być wyposażona oczywiście w liczne pakiety. Polecam szczególnie ten Convenience & Sound, który zawiera zestaw audio firmy Bose.
Porażka, jeździłem cx 60 pierdzi niemiłosiernie, strzela pompa w skrzyni biegów no i jest tragedia dla pasażerów z tyłu tam nie ma miejsca na nogi ani na tylek. LK
Gdzie jeździłeś tym autem? Są dostępne w Europie?
jezdziles …taaaaaa…a świstak siedzi i zawija je w te papierki