w

Maserati MC20 Cielo. To samo V6, więcej nieba nad głową

Maserati MC20 Cabrio
Maserati MC20 Cielo. To samo V6, więcej nieba nad głową

Włoski producent pokazał światu nowy model. To otwarta wersja flagowego auta sportowego.

Oto Maserati MC20 Cielo bez najmniejszych tajemnic. Dołącza do gamy i będzie dumnie prezentowało się tuż obok wariantu coupe. Klient ma tym sposobem podwójny zawrót głowy i jeszcze trudniej mu będzie wyjść z salonu.

Maserati MC20 Cielo
Drzwi otwierane do góry to patent, który zawsze najlepiej wygląda we włoskim wydaniu

Już sama nazwa jest bardzo przyjemny – „Cielo” znaczy „Niebo”. Nie ona jest tu jednak najważniejsza. Wystarczy spojrzeć na tę piękną sylwetkę. Robi wrażenie, prawda? Włoska szkoła designu jest nie do podrobienia. No i drzwi podnoszonych do góry nie da się zastąpić.

Dach jest otwierany elektrycznie, co oznacza komfort i szybką zmianę charakteru nadwozia (otwiera się w 12 sekund). Co istotne, masa własna pojazdu względem coupe wzrosła o zaledwie 65 kilogramów. Warto w tym miejscu podkreślić, że podwozie zostało wykonane z włókna węglowego. A to zapewnia lekkość i odpowiedni poziom sztywności.

Maserati MC20 Cielo – kluczowe fakty

Sercem tego pięknego samochodu jest jednostka Nettuno V6 – dokładnie taka sama, jak w wersji z zamkniętą karoserią. To trzylitrowy silnik benzynowy oddający do dyspozycji użytkownika 621 koni mechanicznych i 730 niutonometrów.

Maserati MC20 Cielo - wnętrze
Wnętrze podporządkowano prostej formie i uzupełniono sportowym sznytem

Przenoszeniem tych potężnych wartości na tylną oś zajmuje się dwusprzęgłowa, automatyczna skrzynia o ośmiu przełożeniach. W takiej konfiguracji można rozwijać 320 km/h. Trudno jednak byłoby zachować idealną fryzurę.

Maserati MC20 Cielo - wnętrze
Wnętrze podporządkowano prostej formie i uzupełniono sportowym sznytem

We wnętrzu wszystko ma swoją funkcję. Nie ma tu zbędnych, biżuteryjnych bajerów. I bardzo dobrze. Sportowy sznyt podkreśla karbonowy kokpit. Dodatkiem sprzyjającym podróżowaniu jest system audio Sonus fabr High Prmium. Maserati MC20 Cielo posiada oczywiście liczne systemy bezpieczeństwa. Samochód potrafi samodzielnie hamować w nagłych sytuacjach, informować o znakach i monitorować martwe pole w lusterkach. Dopełnieniem całości są kamery 360 stopni.

Ceny tego modelu nie zostały jeszcze ujawnione. Podejrzewamy, że będzie droższy o mniej więcej 5 procent w porównaniu do coupe. Pozostaje już tylko czekać i sprawdzić możliwości swojego portfela…

 

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

EQG off-road

Mercedes-Benz EQG potrafi zawracać jak czołg

Audi RS7 ABT 2022

Audi RS7-R ABT. Prawie 170 tysięcy za skromny pakiet