Sprawa wydaje się zabawna, ale z perspektywy marketingowej może mieć zarówno pozytywne, jak i negatywne skutki. Trudno więc jednoznacznie stwierdzić, czy producent na tym straci, czy jednak zyska.
Koreańska marka jest powszechnie znana, ale to nie oznacza, że każdy wie, jak wyglądają jej samochody. Spora liczba osób dowiaduje się o pochodzeniu auta po znaczku. Ten jednak nie zawsze jest oczywisty.
Pewne problemy pojawiają się wtedy, gdy producenci wprowadzają duże zmiany. Pod taką historię można podpiąć firmę KIA, która ma teraz nowe, mocno uproszczone logo. Jest to napis, w którym litera „A” pozbawiona jest kreseczki.
>Kia XCeed 1.5 T-GDI DCT może być rozsądniejszą propozycją, niż SUV (test)
I właśnie to jest przyczyną pewnych wątpliwości. Wzrok widzi połączone kształty, które wyglądają, jak „K” i odwrócone „N”. O tym, że skala zjawiska jest duża świadczą internetowe wyszukiwania, wśród których znajdziemy m.in.:
- samochód KN
- SUV marki KN
- KN Carnival
- Czym jest KN
- Samochód KN Telluride
Jak widać, nie każdy człowiek jest pasjonatem motoryzacji i jest w stanie od razu zorientować się, że to model KIA. Nowe logo z pewnością zwraca na siebie uwagę, ale dla mniej zainteresowanych klientów może być pewną przeszkodą w odnalezieniu pojazdu, który z takich czy innych powodów wzbudził ich ciekawość. A to może w pewnym stopniu odbić się na sprzedaży. Jak widać, nawet znaczek ma znaczenie!