Francuska marka pokazała światu kolejny bardzo ważny model, który śmiało puka do drzwi segmentu D.
Peugeot 408 Crossover Coupe 2023 prezentuje się znakomicie. Już zdjęcia w kamuflażu zwiastowały bardzo udaną stylistykę. Pas przedni został zaprojektowany zgodnie z najnowszym językiem designu marki. To oznacza świetnie wyglądające reflektory sąsiadujące z grillem o ciekawym wzorze.
Z tyłu zagościły wąskie lampy złączone czarną listwą. Szyba została mocno pochylona, a krawędź klapy – wyraźnie zaznaczona. To typowe dla tego typu modeli. Masywny zderzak dopełnia udaną całość.
Warto podkreślić, że francuska nowość bazuje na zaktualizowanej płycie podłogowej EMP2. Ma 4690 milimetrów długości przy rozstawie osi sięgającym 2787 milimetrów. To dokładnie tyle, co w Citroenie C5 X. Oba auta mają też zbliżoną wysokość (około 1500 milimetrów).
Peugeot 408 Crossover Coupe – wnętrze
Kokpit został przejęty z 308 najnowszej generacji. To oznacza futurystyczny projekt, który wyróżnia się nowoczesnymi instrumentami pokładowymi i niezłą ergonomią. Warto podkreślić także bardzo wysoką jakość użytych materiałów, która aspiruje do klasy premium.
Wskaźniki są oczywiście cyfrowe i umieszczono je wysoko na podszybiu. Przed nimi zagościła kierownica z niewielką średnicą wieńca. Z kolei na konsoli centralnej zagościł ekran multimedialny uzupełniony dotykowymi przyciskami funkcyjnymi i klawiszami fortepianowymi.
Jeżeli chodzi o przestrzeń, to należy spodziewać się możliwości podobnych do C5 X. To oznacza sporo miejsca w obu rzędach – nawet dla osób o wzroście przekraczającym 185 centymetrów. Co ważne, Francuzi nie zapomnieli o praktycznych rozwiązaniach. Są tu duże kieszenie, uchwyty na napoje, schowki, indukcyjna ładowarka i przydatne gniazda.
W zależności od wersji, bagażnik oferuje od 454 do 536 litrów. Po złożeniu drugiego rzędu wartości rosną od 1545 do 1611 litrów (wartości VDA). Jako że to crossover coupe, klapa podnosi się wraz szybą, co ułatwia wykorzystanie potencjału kufra.
Peugeot 408 Crossover Coupe – dane techniczne
Gama jednostek nowego modelu powinna zostać przejęta z C5 X. To oznacza, że w ofercie będą silniki benzynowe oraz wariant hybrydowy. Ośmiobiegowy automat jest standardem dla każdej dostępnej konfiguracji.
Peugeot 408 Crossover Coupe – silniki:
- 1.2 PureTech (benzynowy, 130 koni mechanicznych, 230 niutonometrów)
- 1.6 PureTech (benzynowy, 180 koni mechanicznych, 250 niutonometrów)
- 1.6 PHEV (hybryda plug-in, 225 koni mechanicznych, 360 niutonometrów)
Niewykluczone, że ten model otrzyma dodatkowo mocniejszą wersję PHEV, która będzie dysponowała mocą 300 koni mechanicznych. Jeżeli tak się stanie, to wraz z nią pojawi się napęd na obie osie. Warto podkreślić, że bateria o pojemności 12,4 kWh ma zapewniać do około 61 kilometrów zasięgu.
Samochód powinien trafić na rodzimy rynek w ostatnim kwartale bieżącego roku. W Polsce pojawi się na pewno wiosną. Ceny nie zostały ujawnione, ale można podejrzewać, że będą podobne lub nieco wyższe, niż w przypadku modelu 3008.