w

Lexus TX 2024. Japońska ekspansja trwa

Lexus TX 2024
Lexus TX 2024. Japońska ekspansja trwa

Japoński producent klasy premium zaskakuje swoją tegoroczną formą. Raczej niewielu fanów spodziewało się takiej ekspansji modelowej.

Po debiucie auta terenowego, minivana i miejskiego crossovera, nadszedł czas na siedmioosobowego SUV-a, który może być uznany za następcę przedłużonego RX-a. Oto Lexus TX 2024 w pełnej okazałości.

Mimo pokaźnych gabarytów, nowy model prezentuje się naprawdę zgrabnie. Widać, że projektanci chcieli nadać jego sylwetce odrobinę lekkości. Trudno jednak mówić o skromności. Auto utrzymane jest w amerykańskim stylu.

Lexus TX 2024
Lexus TX 2024

Pas przedni tworzą wąskie, zadziornie spoglądające reflektory, które sąsiadują z grillem polakierowanym w kolorze karoserii. To nietypowy zabieg, jak na Lexusa. Dzięki niemu front wygląda jednak szlachentiej.

Z tyłu natomiast próżno szukać zaskoczeń. Lampy zostały złączone listwą LED – jak w wielu innych modelach licznych producentów. W oczy rzucają się także stosunkowo niskie, acz długie przeszklenia boczne.

Lexus TX 2024
Lexus TX 2024

Z kolei wnętrze utrzymano w japońskim stylu premium. To oznacza bardzo dobrą jakość materiałów, ale brak biżuteryjnych dodatków czy dekorów. Przydałoby się nieco więcej wstawek w kontrastującym kolorze, by ożywić cały projekt.

Instrumenty pokładowe są bardzo nowoczesne. Użytkownik ma do dyspozycji, cyfrowe zegary, ogromny ekran multimedialny, złącza USB, wielofunkcyjną kierownicę i sporą liczbę praktycznych schowków.

>Lexus LM 2024. „Praktyczne żelazko na czterech kołach”

Trzeci rząd można schować w podłodze bagażnika. Wbrew pozorom, fotele, które zostały tam zamontowane mają godne rozmiary, choć trzeba liczyć się z wysoko poprowadzoną linią podłogi. Niemniej jednak jest lepiej, niż można było przypuszczać.

Lexus TX 2024 – silniki

Czas spojrzeć na ofertę silnikową. Nie jest zaskoczeniem, że żaden diesel nie znalazł się w gamie. Są za to dwie hybrydy i jedna konwencjonalna jednostka napędowa. Co ciekawe, skrzynia bezstopniowa jest oferowana tylko w jednym wariancie. Oto gama silników Lexusa TX 2024:

  • TX 350 – 2.4 R4, ośmiobiegowy automat, napęd FWD/AWD, 275 koni mechanicznych, 430 niutonometrów
  • TX 500h – 2.4 R4, układ hybrydowy HEV, sześciobiegowy automat, napęd Direct4 AWD, 366 koni mechanicznych, 554 niutonometrów
  • TX 550h+ 3.5 V6, hybryda PHEV, bezstopniowy automat CVT, napęd Direct4 AWD, 406 koni mechanicznych, 53 kilometry w trybie elektrycznym

Japoński SUV będzie budowany w Stanach Zjednoczonych. Czy trafi na Stary Kontynent? Wydaje się, że mógłby znaleźć sporą grupę klientów. Trudno jednak stwierdzić, czy producent zdecyduje się na ten krok.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Mercedes-AMG GT Renntech

Mercedes-AMG GT Renntech. Mocy wystarczyłoby dla trzech sportowych aut

Renault Clio RS Trophy

Moc tego Renault Clio RS Trophy może Cię zaskoczyć. „Bez problemu osiąga 250 km/h”