w

Lexus NX 2022. Ewolucja stylistyki, rewolucja wnętrza i brak klamek od środka

Lexus NX 2022. Ewolucja stylistyki, rewolucja wnętrza i brak klamek od środka

Stało się. Fundament sprzedaży japońskiej marki został pokazany w nowym wcieleniu. Zapowiada się naprawdę ciekawie.

Lexus NX 2022 to spory krok naprzód. Pod względem stylistycznym nie można jednak mówić o kolosalnych zmianach. To akurat zaleta, bo klienci doceniali bryłę poprzednika. Samochód zyskał jednak większą liczbę nowoczesnych rozwiązań, które uatrakcyjniły całość.

Ewolucja stylistyki

Jak widać, pas przedni zdobią zwężające się reflektory z ciemnym wypełnieniem oraz charakterystycznymi bumerangami LED do jazdy dziennej. Sąsiaduje z nimi duży grill w kształcie klepsydry. Jego faktura ma teraz inny wzór. Dopełnieniem frontu jest zderzak z wyraźnymi przetłoczeniami.

Lexus NX 2022 design
Z tyłu dominują wąskie lampy połączone ledową listwą

Z kolei tył samochodu nabrał stylistycznej lekkości. To zasługa nieco inaczej poprowadzonej linii dachu, szyby umiejscowionej pod innym kątem oraz wąskich lamp połączonych czerwoną listwą. Jako że to SUV, nie mogło oczywiście zabraknąć dodatkowych osłon chroniących dolne partie nadwozia. Karoseria została osadzona na platformie TNGA-K, która zapewnia wyższą sztywność oraz niższą masę. Dodajmy, że auto ma 4660 milimetrów długości, 1865 milimetrów szerokości, 1640 milimetrów wysokości i 2690 milimetrów rozstawu osi.

Rewolucja we wnętrzu

Kabina zdradza natomiast najwięcej nowości. Tutaj tak naprawdę doszło do prawdziwej rewolucji i nic nie przypomina tego, co znajdowało się w projekcie kokpitu poprzednika. Warto od razu zaznaczyć, że producent obiecał kolejny skok jakościowy i jeszcze większą dbałość o detale.

Lexus NX 2022 wnętrze
Kokpit tworzą cyfrowe wskaźniki, 14-calowy ekran multimedialny i kierownica z mięsistym wieńcem

Pierwsze, co rzuca się w oczy to 14-calowy ekran dotykowy zintegrowany z panelem klimatyzacji. Należy zaznaczyć, że to drugie rozwiązanie ma swoje fizyczne pokrętła i na głównym interfejsie nie wymaga korzystania z przycisków funkcyjnych. Krótko mówiąc, jak na “dotyk” jest ergonomicznie.  Sam ekran prezentuje się bardzo nowocześnie, dlatego pozostaje mieć nadzieję, że będzie działał bardzo sprawnie. Należy zaznaczyć, że został wyposażony w zaawansowaną obsługę głosową.

Lexus NX kabina
Jakość wnętrza idzie w parze z praktycznością

Przed kierownicą zagościły natomiast cyfrowe wskaźniki z możliwością dobierania informacji. Wśród motywów znajduje się oczywiście grafika ujawniająca proce zużycia energii. Producent pomyślał także o pojemnych kieszeniach, schowkach, cup holderach i półkach. Dopełnieniem tego projektu są gniazda USB (typu C i klasyczne) oraz indukcyjna ładowarka.

Lexus NX 2022 brak klamek
Zamiast klamek zastosowano przyciski/cięgna uniemożliwiające wyjście po wykryciu zbliżającego się pojazdu

Największą ciekawostką jest brak klamek. Zamiast nich zastosowano system oparty na przyciskach. Został on zintegrowany z asystentem bezpieczeństwa, który nie pozwoli na otwarcie skrzydła, jeżeli wykryje jadący pojazd. W ten sposób pozwoli na uniknięcie potencjalnego potrącenia.

Lexus NX 2022 – dane techniczne

Japoński SUV klasy premium będzie oferowany z czterema konfiguracjami, choć nie wszystkie będą dostępne na każdym rynku. Nie jest oczywiście zaskoczeniem że w gamie znalazły się tylko i wyłącznie propozycje benzynowe oraz hybrydowe. Oto wszystkie wersje silnikowe Lexusa NX 2022:

  • NX 250 (wolnossący silnik o pojemności 2,5 litra, 199 koni mechanicznych, ośmiobiegowy automat, napęd na obie osie AWD)
  • NX 350 (turbodoładowany silnik o pojemności 2,4 litra, 279 koni mechanicznych, ośmiobiegowy automat, napęd na obie osie AWD)
  • NX 350h (klasyczna hybryda HEV para na 2,5-litrowym silniku, 242 konie mechaniczne, hybrydowa skrzynia biegów, napęd FWD lub E-Four)
  • NX 450h+ (hybryda plug-in oparta na 2,5-litrowym silniku, 306 koni mechanicznych, przekładnia hybrydowa, napęd E-Four, do 63 kilometrów zasięgu w trybie elektrycznym)

Zwykłe jednostki benzynowe zaoferowano z myślą o rynkach wschodnioeuropejskich i rosyjskim. W Polsce możemy spodziewać się oferty mieszanej.

Systemy bezpieczeństwa w nowym NX

Inżynierowie popracowali także nad rozwiązaniami wpływającymi na komfort oraz bezpieczeństwo jazdy. Efektem tego jest Lexus Safety System+ trzeciej generacji, który należy do standardowego wyposażenia każdej oferowanej wersji.

Lexus NX 2022 gama silników
Gama obejmie cztery wersje silnikowe – w tym dwie hybrydy

Wśród jego składowych znajdziemy m.in.: system ochrony przed-zderzeniowej (PCS), funkcje dodatkowego wspomagania kierownica w razie ryzyka zderzenia, adaptacyjny tempomat, rozpoznawanie znaków drogowych oraz utrzymywanie pasa ruchu.

Lexus NX 450h+ 2022
Topowy wariant oferuje 306 koni mechanicznych

Ceny Lexusa NX 2022 zostaną ujawnione w lipcu. Pokaz przedpremierowy odbędzie się natomiast w sierpniu. Na rynki auto trafi jeszcze w trzecim kwartale tego roku.

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Próba samobójcza na DK88 Gliwice

DK88 w pobliżu Gliwic. Kobieta wyskoczyła z jadącej taksówki (wideo)

Kuriozalny manewr kierowcy zawodowego

Kierowca zawodowy w akcji. Jakim cudem wykonał taki manewr? (wideo)