Flagowy okręt japońskiej marki premium doczekał się kuracji odmładzającej. Lexus LS 2021 nie będzie oferowany w Europie w wersji LS 500.
Układ oparty na samej jednostce benzynowej zostaje wycofany z cenników na Starym Kontynencie. Ma to oczywiście związek z normami emisji spalin. Klientom pozostanie LS 500h, czyli odmiana hybrydowa bazująca na silniku V6. Inżynierowie popracowali nad płynnością całego zespołu napędowego, dlatego zespół skrzyń biegów ma pracować bardziej harmonijnie i lepiej współgrać z sześciocylindrową konstrukcją. Wpływ na to ma także bateria litowo-jonowa o większej wydajności.
Co więcej, projektanci zastosowali bardziej optymalne ustawienia zawieszania. Nowy LS otrzymał też reflektory Matrix LED i liczne systemy wspomagające kierowcę (w tym zaawansowanego asystenta parkowania). We wnętrzu zmodyfikowano natomiast fotele, a system multimedialny zyskał kompatybilność ze smartfonami (Apple Car Play i Android Auto).
Odświeżony Lexus LS trafi do salonów jeszcze w tym roku. Niebawem poznamy oficjalny cennik topowego modelu japońskiej marki.