Colin McRae pomógł rozwijać ten niesamowity pojazd, a mistrz wyścigów motocykli Valentino Rossi raz nawet brał nim udział w wyścigu.
Subaru zbudowało swoją reputację w Rajdowych Mistrzostwach Świata. 1996 Subaru Impreza WRC 97, jeden z najważniejszych pojazdów jakie brały udział w tych zawodach, po prostu przebił wszelkie oczekiwania z aukcją i został sprzedany za imponującą kwotę 230.625 funtów.
Nowe zasady dla Mistrzostw Świata w Rajdowych Mistrzostwach Świata w 1997 r. Pozwoliły producentom na radykalne odejście od pojazdów produkcyjnych, co oznaczało, że zespoły nie muszą już tworzyć specjalnych homologacji, pozwolą ich pojazdom poruszać się po drogach publicznych. Partnerzy Subaru w Prodrive postanowili porzucić kompletnie poprzedni samochód rajdowy Subru Impreza i zbudować zupełnie nową maszynę zgodnie z najnowszymi przepisami. Przykładem jest sprzedanym przez H&H Classics jest 001, które było bazą dla rozwoju samochodu WRC 1997.
Według informacji, legenda rajdów WRC – Colin McRae spędził wiele godzin za kierownicą tej Imprezy podczas testów modelu. Został on wyposażony w podrasowany 2-litrowy turbodoładowany czterocylindrowy silnik o większej pojemności i większy chłodzony powietrzem intercooler. Taki zestaw pozwolił na uzyskanie większej mocy i moment obrotowego niż poprzedni układ.
Impreza WRC okazała się ogromnym sukcesem. Współpracownik zespołu McRae, Piero Liatti, pojechał samochodem po zwycięstwo na Rajdzie Monte Carlo – inauguracyjnym wydarzeniu w sezonie ’97. McRae zaliczył tamtego roku pięć zwycięstw i zakończył mistrzostwa kierowców na drugim miejscu – zaraz za Tommi Mäkinenem z Mitsubishi. Subaru zdobyło też trzecie miejsce w kategorii producentów.