Lamborghini zaprezentowało w końcu swojego pierwszego SUV-a w historii. Poznajcie Urusa!
Podobnie jak supersamochody włoskiej marki, auto ma bardzo dynamiczną sylwetkę, którą zdobią agresywnie narysowane reflektory i lampy, masywne błotniki, opadająca linia dachu, mocno pochylona szyba tylna, wloty powietrza i sportowe zderzaki. Dopełnieniem całości są osłony chroniące dolne krawędzie karoserii, a także felgi o charakterystycznym wzorze.
We wnętrzu znajdziemy natomiast typowy dla Lambo kokpit wzbogacony nowym wyposażeniem. Największą różnicą jest jednak przestronna kabina, w której zmieszczą się cztery dorosłe osoby (pomiędzy tylnymi fotelami umieszczono wysoki tunel).
Sercem Urusa jest 4-litrowe V8 z podwójnym doładowaniem oferujące kierowcy 650 KM i 850 Nm. Współpracuje z nim 8-biegowa przekładnia automatyczna, która przekazuje moc na obie osie (40% przód, 60% tył). Takie wartości umożliwiają osiąganie pierwszej setki w zaledwie 3,6 sekundy i rozpędzanie się do 305 km/h. Na prowadzenia auta ma wpływać m.in.: tylna oś skrętna, sportowe zawieszenie, dopracowany układ kierowniczy i system wyboru trybu jazdy (Strada, Sport, Corsa, Neve, Terra, Sabbia). Ceny nie zostały jeszcze ujawnione.