w

Lamborghini Urus o mocy 840 KM. Niemiecka autostrada rozmazuje się w oczach (wideo)

Lamborghini Urus 840 HP - acceleration
Lamborghini Urus o mocy 840 KM. Niemiecka autostrada rozmazuje się w oczach (wideo)

Nie jest tajemnicą, że najlepiej sprzedającym się samochodem w gamie włoskiego producenta jest SUV.

To ogólnoświatowy trend, który dotyczy również marek specjalizujących się w tworzeniu sportowych modeli. Zerwanie z konserwatywnym podejściem okazało się finansowym strzałem w dziesiątkę. Mimo pandemii, marka notuje rekordy sprzedaży. Wielu nabywców decyduje się na tuning własnych egzemplarzy, żeby skuteczniej wyróżnić się z tłumu. To Lamborghini Urus ma 840 koni mechanicznych.

Przypomnijmy, że seryjna sztuka posiada czterolitrowy silnik o 641 koni mechanicznych, ośmiobiegowy automat i napęd na obie osie. Taki zestaw umożliwia osiąganie setki w 3,6 sekundy i rozpędzanie się do 305 km/h.

Zmodyfikowane Lamborghini Urus

Prezentowany egzemplarz został podkręcony o niemal 200 koni. To naprawdę pokaźna różnica, która może mieć znaczenie w próbach związanych z dynamiką. Potwierdza to test drogowy prosto z niemieckiej autostrady bez ograniczeń prędkości.

Kierowca bez problemu rozwinął tym autem 329 km/h. Aż trudno uwierzyć, że tak szybko może pędzić tak duży SUV, którego waga sięga 2200 kilogramów. Lamborghini Urus o mocy 840 koni mechanicznych może zaskoczyć na prostej prawdziwe supersamochody, a przy tym oferuje akceptowalną przestrzeń w dwóch rzędach, stosunkowo duży bagażnik i większy prześwit.

Nic więc dziwnego, że auto cieszy się bardzo dużą popularnością wśród zamożnych klientów. Ceny nie są jednak niskie. Nawet używane egzemplarze kosztują blisko 1,5 miliona złotych.

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Awaryjne lądowanie na autostradzie

Awaryjne lądowanie na kanadyjskiej autostradzie. Pilot bezpiecznie posadził maszynę (wideo)

Manhart MHX3 600

Manhart MHX3 600 – gdy „zwykłe” BMW X3 M to za mało…