w

Kulminacja emocji w Mikołajkach

Emocje rosnące stopniowo od początku tegorocznego sezonu, wraz z powiększającym się dorobkiem punktowym zawodników Citroën Racing Trophy Polska, osiągną apogeum podczas 5. rundy, rozgrywanej w dniach 13-15 września, w ramach jubileuszowego Lotos 70. Rajdu Polski, zaliczanego nie tylko do Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, ale również do Rajdowych Mistrzostw Europy. Ta sztandarowa i najważniejsza polska impreza motorowa, przyciągnie jak co roku na warmińsko-mazurskie trasy, najlepszych zawodników z Europy i Świata, którzy będą walczyć z czasem, pokonując szutrowe odcinki specjalne o łącznej długości przekraczającej 230 km.

 

W Lotos 70. Rajdzie Polski, oprócz czterech startujących w tym roku załóg Citroën Racing Trophy Polska w samochodach DS3 R3 zobaczymy dwie nowe załogi. Pierwszą z nich będzie, mająca za sobą debiut za kierownicą deesa, podczas niedawno rozegranej litewskiej rundy RSMP – załoga Filip Nivette / Grzegorz Gołda – która w zeszłym roku pokazała się z dobrej strony w samochodzie klasy R2. Teraz sportowcy postanowili spróbować swych sił w wyższej kategorii, jednocześnie wspierając Fundację Serce Dziecka, która działa na rzecz dzieci z wadami serca. Filip Nivette: ?Cieszę się z każdego startu, ale ten jest dla mnie szczególny. Długa przerwa wzmogła we mnie niesamowity głód jazdy i walki na odcinkach specjalnych. Dodatkowo apetyt podkręca nowy samochód – Citroen DS3 R3 wypożyczony z Delta Rally. Auto fantastycznie się prowadzi i jest naprawdę szybkie. Ponadto ważny jest charytatywny aspekt naszych występów. Chcemy wesprzeć Serce Dziecka i chociaż w niewielkim stopniu pomóc w leczeniu najmłodszych. Dlatego też zdecydowaliśmy się przeznaczyć na ten cel zarówno wsparcie uzyskane od naszych partnerów, jak i środki, które uda nam się zebrać podczas specjalnych testów przed Rajdem Polski. Podczas nich każdy z kibiców będzie mógł wylicytować przejażdżkę na prawym fotelu ze mną lub z którymś z biorących udział w akcji kierowców.?

 

Druga załoga, to prawdziwa niespodzianka! Do polskiej edycji Citroen Racing Trophy, swój akces zgłosiła, pochodząca z Sydney, 25-letnia Molly Taylor. Urodzona w ?rajdowej? rodzinie ? mama pilotka jest czterokrotną Rajdową Mistrzynią Australii a ojciec prowadzi szkołę rajdową ? za kierownicą rajdowego samochodu zadebiutowała w 2005 roku, już w następnym zdobywając tytuł mistrzowski w klasie 2WD, w ramach Rajdowego Pucharu Australii. Aby zdobyć pieniądze na pierwsze starty, postanowiła rozstać się z ukochanym koniem o imieniu Banjo, co jak twierdzi było najtrudniejszą decyzją w jej życiu. W kolejnych latach rozwijała swoje umiejętności w ramach British Rally Championship i Pirelli Star Driver ? WRC Academy, dwukrotnie zdobywając tytuł Rajdowej Mistrzyni Wielkiej Brytanii wśród kobiet i uczestnicząc w rajdach WRC jako reprezentantka programu FIA Women In Motorsport. W tym roku, wraz ze swoim pilotem, Brytyjczykiem Sebastianem Marshall?em, planują zaliczyć osiem rund europejskiego czempionatu: ?Miałam bardzo dużą ochotę pojechać w moim domowym Rajdzie Australii, który jest rozgrywany w tym samym terminie co Rajd Polski, ponieważ starty w mistrzostwach WRC są moim celem,? mówi Molly. ?Ale w tym roku postanowiliśmy wziąć udział w Rajdowych Mistrzostwach Europy i dlatego wybrałam start w Polsce. Teraz musimy walczyć aby poprawić nasze tempo. W Polsce są gładkie szutry i jest idealna okazja aby to zrobić, więc nie chciałam stracić takiej okazji. To będzie nasz pierwszy start tutaj i chcemy pokazać się z jak najlepszej strony.? Po pięciu rundach, Molly Taylor prowadzi w klasyfikacji ERC Ladies Trophy, wygrywając w tej kategorii wszystkie ukończone w tym roku rajdy.

 

Lider klasyfikacji Citroën Racing Trophy Polska 2013, mający na koncie 68 punktów Jan Chmielewski, ma 14-punktową przewagę nad drugim Szymonem Kornickim i już podczas tego startu może sobie zapewnić zwycięstwo w tegorocznej edycji programu. Wraz z pilotem Robertem Hundlą, zwyciężyli w trzech pierwszych rundach, ale nie osiągnęli mety podczas Rajdu Rzeszowskiego. Dzięki temu ich najgroźniejszy konkurent Kornicki, zmniejszył dystans dzielący ich w klasyfikacji i zamierza atakować pozycję lidera.

 

Źródło: informacja prasowa, Citroen

 

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Peugeot 208 GTi – scalenie przeciwieństw

Kia Niro Concept