w

Który hot hatch z FWD najlepiej przyspiesza? Civic Type R vs Focus ST vs MINI GP vs i30 N (wideo)

Który hot hatch z FWD najlepiej przyspiesza? Civic Type R vs Focus ST vs MINI GP vs i30 N
Który hot hatch z FWD najlepiej przyspiesza? Civic Type R vs Focus ST vs MINI GP vs i30 N

Hot hatch to świetne połączenie codziennej użyteczności z osiągami sportowych samochodów. Oto porównanie osiągów czterech tego typu modeli z napędami FWD.

Pierwszy z nich to Honda Civic Type R. Japońskie auto ma pod maską 2-litrową, doładowaną jednostkę generującą 320 KM i 400 Nm. Za przeniesienie mocy na asfalt odpowiada 6-biegowy manual. Masa własna? Dokładnie 1380 kg.

Kolejny uczestnik tego pojedynku to MINI GP. Brytyjski hatchback ma pod maskę również 2-litrowy silnik, tyle że oferujący 306 KM i 450 Nm. Zintegrowano go z 8-biegowym automatem. Waga tego modelu sięga 1255 kg. To wyraźnie mniej niż w przypadku Hondy, ale pamiętajmy, że MINI to segment B, a nie kompakt.

Trzecim samochodem jest Hyundai i30 N po chiptuningu. Dzięki zmienionej mapie, koreański sportowiec oferuje 325 KM i 550 Nm. Jednostka napędowa została tu połączona z 6-biegową przekładnią manualną. Wszystko wygląda obiecująco, ale masa własna i30 to 1429 kg.

Ostatnim modelem biorącym udział w porównaniu jest Ford Focus ST. Jego 2-litrowy motor potrafi wykrzesać 330 KM oraz 515 Nm. Za przeniesienie mocy na przednią oś odpowiada 6-biegowy manual. Za dużą mocą idzie spora masa własna – dokładnie 1484 kg.

Mamy więc do czynienia z wyrównanymi parametrami. Dane techniczne zweryfikowała oczywiście rzeczywistość:

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tak mógłby wyglądać kultowy Citroen DS w nowym wydaniu!

Tak mógłby wyglądać kultowy Citroen DS w nowym wydaniu!

Hyundai i20 2020 - polski cennik. Nowość od 54 800 zł

Hyundai i20 2020 – polski cennik. Nowość od 54 800 zł