w

Koreańczycy nie boją się ekologicznych norm. Hyundai Elantra N dołącza do gamy, a wraz z nim 276 KM!

Hyundai Elantra N 2022
Koreańczycy nie boją się ekologicznych norm. Hyundai Elantra N dołącza do gamy, a wraz z nim 276 KM!

Południowokoreańska marka nie zamierza rezygnować ze sportowych modeli. Wręcz przeciwnie, stopniowo poszerza ich gamę.

Kolejnym reprezentantem tej grupy jest Hyundai Elantra N 2022. Kompaktowy sedan, który ma być odpowiedzią na… No właśnie, na co? W ofercie jest już przecież i30 N Fastback. Producent postanowił jednak wypełnić kolejną niszę i chwała mu za to – od przybytku głowa nie boli.

Hyundai Elantra N oficjalnie
Profil ujawnia atrakcyjne przetłoczenia, nakładki progowe i dedykowane felgi

Auto wygląda rewelacyjnie. Według nas najlepiej spośród wszystkich „N-ek”. Pas przedni zyskał nowy zderzak z wlotami powietrza, grill z przeprojektowaną fakturą oraz czerwoną dokładkę umieszczoną na samym dole.

Hyundai Elantra N 2022 - tył
Z tyłu zagościły dwie końcówki wydechu, pokaźny spojler i zderzak z dyfuzorem

Profil zdradza natomiast wyraźne przetłoczenia przyciemnione szyby oraz dedykowane felgi, które skrywają czerwone zaciski. Z tyłu również dzieje się bardzo wiele. Na klapie wylądował spory spojler, a pod klapą wkomponowano masywny zderzak uzupełniony dyfuzorem, lampą w stylu bolidów F1 oraz dwiema potężnymi końcówkami wydechu.

Usportowione wnętrze Elantry N

W kabinie znajdziemy wiele ciekawych dodatków, ale nie ma mowy o przekombinowaniu. Kluczem do sukcesu było zachowanie wzorowej ergonomii. Projektanci zastosowali tu dużą liczbę fizycznych przycisków i pokręteł oraz niezależny panel klimatyzacji. Dzięki tym elementom obsługa jest bardzo prosta.

Hyundai Elantra N - wnętrze
Wnętrze zyskało m.in.: kubełkowe fotele, aluminiowe nakładki i sportową kierownicę

Hyundai Elantra N wyróżnia się między innymi sportową kierownicą, na której zamontowano dodatkowe przyciski (np. do wyboru trybu jazdy). Nie zabrakło również kubełkowych foteli zintegrowanych z zagłówkami, aluminiowych pedałów, a także cyfrowych wskaźników, które otrzymały dodatkowe motywy.

Hyundai Elantra N bagażnik
Pojemność bagażnika sięga 474 litrów. Za oparciem kanapy zamontowano wsporniki usztywniające nadwozie

Co ważne, bagażnik pozostał niemal taki sam – ma pojemność 474 litrów. Jedyną różnicę stanowi orurowanie, które wpływa na sztywność nadwozia. Ogranicza nieco możliwości przewozowe po złożeniu drugiego rzędu, ale narty i tak się zmieszczą.

Hyundai Elantra N 2022 – dane techniczne

Sercem całego układu jest dwulitrowy, doładowany silnik, który pochodzi z innych kompaktów serii N. Dzięki turbinom zwiększonym o 5 milimetrów oferuje dokładnie 276 koni mechanicznych oraz 392 niutonometry.

Sprawdź także: Hyundai i30 N 2021 (facelift) – znamy polskie ceny. Hot hatch zdrożał

Warto dodać, że po aktywacji trybu N Grin Shift, potencjał układu wzrasta do 285 koni mechanicznych. Auto rozwija setkę w 5,3 sekundy, co jest bardzo dobrym rezultatem.

Hyundai Elantra N – kluczowe dane:

  • 276 koni mechanicznych
  • 392 niutonometry
  • sześciobiegowy manual lub ośmiobiegowy automat
  • napęd na przednią oś
  • 0-100 km/h: 5,3 sekundy
  • prędkość maksymalna: 250 km/h
  • elektroniczny mechanizm różnicowy
  • selektor trybów jazdy
  • sportowy układ hamulcowy

Co istotne, benzynowa jednostka jest dostępna zarówno z sześciobiegową przekładnią manualną, jak i ośmiobiegowym automatem. Inżynierowie zastosowali też „N Corner Carving Different”, czyli elektroniczny mechanizm o ograniczonym poślizgu.

Hyundai Elantra N - dane techniczne
Hyundai Elantra N potrafi generować 276 koni mechanicznych, które umożliwiają osiąganie setki w 5,3 sekundy

Hyundai Elantra N 2022 posiada także procedurę startu oraz selektor trybów jazdy. Fanów rajdów może zaciekawić fakt, że wał napędowy, piasta koła i łożysko tworzą zintegrowaną oś napędową – to patent z WRC, który ogranicza masę całej konstrukcji (w tym przypadku o 1,7 kilograma).

Sprawdź także: Hyundai i30 N Performance – Efekt “wow”

Dopełnieniem całości są hamulce z tarczami 360 milimetrów, elektrycznie regulowane zawieszenie oraz dodatkowy system chłodzenia. Krótko mówiąc, Koreańczycy postarali się.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nowy Opel Astra

Opel Astra 2022 oficjalnie. Ma nowe technologie, stylistykę, diesla, benzynę i hybrydę

Mercedes-AMG SL 2022

Mercedes-AMG SL 2022 z pochylanym ekranem. Nowy roadster na prostej startowej