Południowokoreańska marka nie zamierza rezygnować ze sportowych modeli. Wręcz przeciwnie, stopniowo poszerza ich gamę.
Kolejnym reprezentantem tej grupy jest Hyundai Elantra N 2022. Kompaktowy sedan, który ma być odpowiedzią na… No właśnie, na co? W ofercie jest już przecież i30 N Fastback. Producent postanowił jednak wypełnić kolejną niszę i chwała mu za to – od przybytku głowa nie boli.
Auto wygląda rewelacyjnie. Według nas najlepiej spośród wszystkich „N-ek”. Pas przedni zyskał nowy zderzak z wlotami powietrza, grill z przeprojektowaną fakturą oraz czerwoną dokładkę umieszczoną na samym dole.
Profil zdradza natomiast wyraźne przetłoczenia przyciemnione szyby oraz dedykowane felgi, które skrywają czerwone zaciski. Z tyłu również dzieje się bardzo wiele. Na klapie wylądował spory spojler, a pod klapą wkomponowano masywny zderzak uzupełniony dyfuzorem, lampą w stylu bolidów F1 oraz dwiema potężnymi końcówkami wydechu.
Usportowione wnętrze Elantry N
W kabinie znajdziemy wiele ciekawych dodatków, ale nie ma mowy o przekombinowaniu. Kluczem do sukcesu było zachowanie wzorowej ergonomii. Projektanci zastosowali tu dużą liczbę fizycznych przycisków i pokręteł oraz niezależny panel klimatyzacji. Dzięki tym elementom obsługa jest bardzo prosta.
Hyundai Elantra N wyróżnia się między innymi sportową kierownicą, na której zamontowano dodatkowe przyciski (np. do wyboru trybu jazdy). Nie zabrakło również kubełkowych foteli zintegrowanych z zagłówkami, aluminiowych pedałów, a także cyfrowych wskaźników, które otrzymały dodatkowe motywy.
Co ważne, bagażnik pozostał niemal taki sam – ma pojemność 474 litrów. Jedyną różnicę stanowi orurowanie, które wpływa na sztywność nadwozia. Ogranicza nieco możliwości przewozowe po złożeniu drugiego rzędu, ale narty i tak się zmieszczą.
Hyundai Elantra N 2022 – dane techniczne
Sercem całego układu jest dwulitrowy, doładowany silnik, który pochodzi z innych kompaktów serii N. Dzięki turbinom zwiększonym o 5 milimetrów oferuje dokładnie 276 koni mechanicznych oraz 392 niutonometry.
Sprawdź także: Hyundai i30 N 2021 (facelift) – znamy polskie ceny. Hot hatch zdrożał
Warto dodać, że po aktywacji trybu N Grin Shift, potencjał układu wzrasta do 285 koni mechanicznych. Auto rozwija setkę w 5,3 sekundy, co jest bardzo dobrym rezultatem.
Hyundai Elantra N – kluczowe dane:
- 276 koni mechanicznych
- 392 niutonometry
- sześciobiegowy manual lub ośmiobiegowy automat
- napęd na przednią oś
- 0-100 km/h: 5,3 sekundy
- prędkość maksymalna: 250 km/h
- elektroniczny mechanizm różnicowy
- selektor trybów jazdy
- sportowy układ hamulcowy
Co istotne, benzynowa jednostka jest dostępna zarówno z sześciobiegową przekładnią manualną, jak i ośmiobiegowym automatem. Inżynierowie zastosowali też „N Corner Carving Different”, czyli elektroniczny mechanizm o ograniczonym poślizgu.
Hyundai Elantra N 2022 posiada także procedurę startu oraz selektor trybów jazdy. Fanów rajdów może zaciekawić fakt, że wał napędowy, piasta koła i łożysko tworzą zintegrowaną oś napędową – to patent z WRC, który ogranicza masę całej konstrukcji (w tym przypadku o 1,7 kilograma).
Sprawdź także: Hyundai i30 N Performance – Efekt “wow”
Dopełnieniem całości są hamulce z tarczami 360 milimetrów, elektrycznie regulowane zawieszenie oraz dodatkowy system chłodzenia. Krótko mówiąc, Koreańczycy postarali się.