w

Koniec teatru: Lewis Hamilton podpisał kontrakt. Dość krótki.

Grand Prix Bahrajnu 2021
Grand Prix Bahrajnu 2021: A jednak Hamilton!

Lewis Hamilton to najbardziej utytułowany kierowca Formuły 1 w stawce i główny pretendent do kolejnego mistrzostwa.

Brytyjczyk był jedynym zawodnikiem, który nie posiadał kontraktu na rok 2021. Powód? Żadna ze stron nie mówiła o tym głośno, ale oczywistym jest, że chodziło o zarobki i wpływy. Duże prawdopodobieństwo, że Hamilton liczył nie tylko na podwyżkę, ale też kilka procent zysków z zarobków zespołu.

To dość nietypowe, ale oczywiście każdy ma prawo do negocjacji, tym bardziej 7-krotny Mistrz Świata. Tak czy inaczej, wszystko trwało bardzo długo – aż do wczoraj. W zeszłym roku w lutym już dawno każdy kierowca miał kontrakt.

Rok na sprawdzenie

Hamilton zdecydował się na podpisanie zaledwie rocznego kontraktu, choć na pewno dostał możliwość pozostanie w zespole na dłuższy okres. Dlaczego z tego nie skorzystał? Być może chodziło o warunki – nie tylko te finansowe. Wiadomo, że wynegocjował tworzenie wraz z zespołem fundacji/organizacji, która ma likwidować podziały i wyrównywać szanse młodym.

Hamilton 2021
Hamilton pozostanie z Mercedesem co najmniej przez rok

Nie jest tajemnicą, że partner zespołowy, Bottas, jest idealnym numerem 2, który nie „podgryza” mistrza. Krótko mówiąc, nie ma na to szans. Z kolei młodzi gniewni, wśród których znajdują się Verstappen, Leclerc i Russell czekają tylko na ofertę. Jeżeli otrzymaliby ją od Mercedesa, to Hamilton mógł chcieć zmienić barwy – aby mieć pewność, że odejdzie jako niepokonany. Właśnie taki gwarant daje mu Bottas. Zdobywając ósmy tytuł i tak podniesie poprzeczkę na nieznany dotąd poziom.

Może więc okazać się, że Lewis pozostanie w stawce jeszcze tylko rok. Pamiętajmy jednak, że takie decyzje bardzo często podejmuje się bez informowania o swoich oczekiwaniach, które mogą się zmieniać na bieżąco. Sam Hamilton mówił, że chce jeszcze pojeździć kilka sezonów. Trudno jednak obstawiać, jakie zespoły miał na myśli…

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Huracan Performante vs Impreza WRX

Nie ma chojraka na tego Subaraka! Kierowca Lamborghini mógł jedynie podziwiać tylny zderzak (wideo)

GT-R the worst tuning

Tak wygląda najgorszy tuning Nissana GT-R. Oczy bolą