Jesteśmy przed istotną zmianą w świecie motoryzacji, którą jest pełna elektryfikacja samochodów.
Niestety, prędzej czy później, w gamach producentów będą głównie lub tylko takie modele. Jeszcze nie wiadomo, kiedy to nastąpi, ale z pewnością szybciej, niż nam się wydaje. Rygorystyczne normy emisji spalin sprawiają, że marki informują o ambitnych planach dotyczących elektrycznych aut.
W wielu przypadkach z nowymi trendami wiążą się zmiany wizerunkowe. Być może właśnie dlatego wiele firm zmienia swoje logo. Ostatnio przodują w tym Francuzi. Po Peugeocie, przyszedł czas na markę z Boulogne-Billancourt.
Nowe logo Renault
Ostatnio ogłoszona strategia dotycząca przyszłości koncernu pod wodzą tego producenta zapowiada się ciekawie. Alpine ma pozostać sportową firmą, ale właśnie z elektryczną gamą. Z kolei gama Dacii ma zostać powiększona. To samo dotyczy Renault.
Nikt jednak nie mówił o nowym znaczku. Można było jednak to podejrzewać po spojrzeniu na prototyp Renault 5, który cieszył się ogromnym zainteresowaniem i zrodził liczne pytania na temat powrotu tego modelu.
Teraz już wiemy, że pierwszy samochód z nowym logo ma pojawić się już w 2022 roku, choć jeszcze nie wiadomo, o który model chodzi. Duże prawdopodobieństwo, że będzie to samochód elektryczny. Może być to także produkcyjna odmiana Megane eVision.
Według dyrektora projektowego marki, Gillesa Vidala, cała gama otrzyma nowy znaczek w ciągu dwóch lat od wprowadzenia wspomnianego wyżej debiutanta – do 2024 roku. Będzie to już dziewiąte wcielenie znaku produktowego, które ma jeszcze lepiej oddawać tożsamość marki. Jesteśmy ciekawi, czy jego autorzy postawią na podświetlenie.