w

Klasyczna elegancja zawsze jest w cenie – Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 na sprzedaż

Współczesne limuzyny to zaawansowana elektronika, mnóstwo systemów bezpieczeństwa, dziesiątki podświetleń i tysiące możliwości konfiguracyjnych.

Kiedyś jednak kluczowa była klasa… Elegancja i sznyt to te cechy, które pożądali najmożniejsi naszej planety. Istniało kilku producentów potrafiących sprostać oczekiwaniom bogatej klienteli. Wśród nich był oczywiście Mercedes-Benz.

300 SEL 6.3 to prawdziwa ikona luksusu

Świetnym tego przykładem może być model 300 SEL 6.3 produkowany w latach 1968-1972. Jak sama nazwa wskazuje, pod maską znajdował się ponad 6-litrowy silnik V8 pochodzący z flagowej 600-tki (W100). Jednostka została zintegrowana z 4-biegowym automatem przekazującym wszystkie argumenty na oś tylną.

Potencjał tego modelu to 247 KM (przy 4000 obr./min.) i 500 Nm (przy 2800 obr./min.). Takie parametry zapewniały osiąganie setki w 6,6 sekundy i rozpędzanie się do 220 km/h. W latach 60. i 70. takie rezultaty budziły podziw, tym bardziej że auto ociekało luksusem i ważyło ponad 2 tony.

Charakter tego modelu podkreślało wyposażenie, wśród którego znajdowały się m.in.: wentylowane tarcze, elektryczne szyby, klimatyzacja, rolety, zawieszenie pneumatyczne oraz wspomaganie kierownicy. Warto dodać, że wyprodukowano jedynie 6526 sztuk tego auta.

300 SEL na sprzedaż

Prezentowany egzemplarz pochodzi z 1969 roku. Od chwili debiutu, pokonał zaledwie 7659 mil, czyli 12325 kilometrów. Od razu widać, że ktoś starał się go oszczędzać. W 1990 roku został znaleziony przez entuzjastę Mercedesa, Dana Smitha, który postanowił go nabyć i odrestaurować w pełnym zakresie. Canepa nie podaje bezpośrednio ceny, jaką życzy sobie aktualny właściciel. Wiadomo jednak, że tanio nie będzie, tym bardziej że auto uzupełnione jest fabrycznymi katalogami, dokumentami serwisowymi i fabrycznymi akcesoriami.

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Stary Citroen, który zawstydza współczesne supersamochody – Xantia liderką testu łosia (wideo)

DRAG RACE! Czy królowa flot pokona bawarską limuzynę? 400-konna Octavia RS vs BMW 745Le (wideo)