Samochody turystyczne zyskują na popularności. Powstają na bazie nawet stosunkowo małych modeli. Najbardziej interesujące wydają się te domorosłe projekty.
Dlaczego? Ponieważ można uzyskać pożądanych efekt za przyzwoitą cenę. Potrzeba do tego umiejętności i czasu, ale są śmiałkowie, którzy tym wszystkim dysponują. Ta kawalerka premium w samochodzie jest tego dobrym przykładem.
Zacznijmy od tego, że z zewnątrz praktycznie nic nie zdradza, że to kamper – i to na takim poziomie. Większość w ogóle nie zwróciłaby uwagi na ten pojazd. Wygląda bowiem, jak zwykłe auto dostawcze, którego skrzynia załadunkowa może być nawet chłodnią.
>Wygląda jak pokój studenta, ale to budżetowy kamper
Pozory jednak mylą. Bazą tego projektu jest ciężarowy model Forda, którego nietrudno spotkać na amerykańskich drogach. W Polsce nie był jednak oferowany. Na naszym rynku rolę użytkowego flagowca tej marki pełni Transit.
Kawalerska premium w samochodzie
Powyższe określenie nie jest na wyrost. Strefa mieszkalna ma około 12 metrów kwadratowych. To naprawdę znacząca przestrzeń biorąc pod uwagę aktualne standardy. W dużych aglomeracjach można wynająć nieruchomości takich gabarytów przeznaczone choćby dla studentów.
Tak naprawdę w takich warunkach da się żyć cały rok – jeśli tylko klimat na to pozwoli. W dawnej skrzyni załadunkowej znalazły się m.in.: łazienka z toaletą i prysznicem, niewielka pralko-suszarka, lodówka, zlewozmywak, kuchenka mikrofalowa i jadalnia.

Z tej ostatniej można zrobić dwuosobowe łóżko. Jest też dodatkowa przestrzeń na kolejną dwuosobową przestrzeń sypialnianą. Co ciekawe, jest tu nawet miejsce na mały motocykl, który można zabezpieczyć wjeżdżając przednim kołem w zabudowę. Aby nim wjechać, wystarczy skorzystać z rampy, która jest jednocześnie małym tarasem.
Oprócz tego, autor i wykonawca projektu stworzył mnóstwo schowków, półek i szuflad, które pozwalają rozmieścić wszelkiego rodzaju przedmioty. Światło zapewniają okna – jedno w suficie, drugie z tyłu. W razie czego jest także wnęka na przejście do kokpitu auta.

Ta kawalerka premium w samochodzie posiada również wydajny system wentylacji i ogrzewania. Do dyspozycji jest klimatyzator. Aby nic nie wystawało poza zabudowę, skraplacz został umieszczony pod autem.
Istotnym elementem jest tu instalacja elektryczna, która opiera się na akumulatorze o pojemności 13000 Wh. Uzupełniają ją panele fotowoltaiczne (1600 W) oraz inwerter (3000 W).
Mimo tak wielu rozwiązań, nie ma tu mowy o klaustrofobii. Niewielkie gabaryty zostały maksymalnie i mądrze wykorzystane, by można było funkcjonować bez dyskomfortu.