w

Jeszcze Lancia nie zginęła. Nowy koncern uratuje włoską markę

Lancia - nowe modele
Jeszcze Lancia nie zginęła. Nowy koncern uratuje włoską markę

Połączenie koncernów FCA i PSA zaczyna przynosić pierwsze korzyści. Stellantis planuje rozwój na kilku frontach.

Jedną z najbardziej zapomnianych i potrzebujących marek jest oczywiście Lancia. Włoska, legendarna firma stała się kulą u nogi i w końcu jej gamę ograniczono do jednego modelu – miejskiego hatchbacka, który przeszedł właśnie kolejny lifting.

Lancia Ypsilon 2021
Odświeżony Ypsilon zyskał zmodyfikowane reflektory, nowe lakiery i przeprojektowany grill

Lancia Ypsilon 2021 zyskała nową atrapę chłodnicy z chromowanymi wstawkami, ciemne wypełnienia reflektorów z nowymi LED-ami, delikatnie przemodelowany zderzak, inne odcienie karoserii i zaktualizowaną listę wzorów felg.

Lancia Ypsilon 2021 - wnętrze
We wnętrzu pojawiły się nowe multimedia z Apple CarPlay i Android Auto

Z kolei we wnętrzu zagościł 7-calowy ekran multimedialny integrujący się ze smartfonami (Android Auto i Apple CarPlay). W gamie jednostek napędowych znajdziemy trzy propozycje: 1.2 (68 KM), 0.9 TwinAir (85 KM) oraz miękką hybrydę opartą na 1-litrowym silniku benzynowym (70 KM).

Ratunek dla Lancii

Miejski model oferowany od 10 lat nie zainteresuje jednak na tyle dużego grona nabywców, by firma stała się rentowna. Władze koncernu Stellantis pracują więc nad zwiększeniem gamy Lancii. Warto dodać, że marka ma być traktowana na poziomie Alfy Romeo i DS-a. To oznacza utrzymanie charakteru premium.

Czego możemy się spodziewać? Na pewno wspólnych płyt podłogowych, zespołów napędowych oraz rozwiązań technologicznych wpływających na jazdę. Czy to oznacza bliźniaki z różnymi znaczkami? Na pewno nie. Każdy z tych producentów będzie korzystał z innych nurtów designu i charakterystycznych elementów, by nie doszło do przesadnej unifikacji.

Ofensywa modelowa

Warto dodać, że kluczem jest maksymalnie możliwe odseparowanie marek premium od tych z pierwszego nurtu (np. Fiat, Citroen, Opel). Nowa generacja tego typu pojazdów ma pojawić się na rynku w 2024 lub 2025 roku.

>Alfa Romeo Tonale bez kamuflażu<

W najbliższym czasie na drogi wyjedzie zaprezentowana już Alfa Romeo Tonale. Niewykluczone, że niebawem do gamy trafi także kompaktowy SUV uplasowany pod Stelvio korzystający z układów napędowych Jeepa Renegade. Warto dodać, że auto będzie najpewniej produkowane w Tychach.

The new DS 4
DS 4 Cross 2021

Ponadto, doczekaliśmy się debiutu nowego wcielenia DS 4. Kompakt może okazać się fundamentem sprzedaży francuskiej marki, bo zapowiada się naprawdę dobrze. Jak widać, Stellantis ma już pie

 

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Interwencja fińskiej policji wobec pijanego rowerzysty

Pijany rowerzysta i fińscy policjanci: Chłopaki mają sporo luzu… (wideo)

Toyota GR Yaris test łosia

Mogło być lepiej. Toyota GR Yaris wyjaśniona w teście łosia (wideo)