w

Jesteś (zamożnym) fanem Szybkich i Wściekłych? Kupując to auto będziesz prawie jak Vin Diesel

Jesteś (zamożnym) fanem Szybkich i Wściekłych? Kupując to auto będziesz prawie jak Vin Diesel

Szybcy i Wściekli to jeden z najbardziej popularnych filmów o tematyce samochodowej, choć ostatnie części skupiały się głównie na akcjach science fiction.

Tak czy inaczej, każdy fan motoryzacji doskonale wie, co to za produkcja. Wkrótce na ekrany kin trafi już dziewiąta odsłona przygód Dominica Toretto i jego nieustraszonej ekipy. Czego możemy się spodziewać? Dobrych aut, wybuchów, pościgów, bójek i mało wyszukanych dialogów.

Główny bohater sagi jest zwolennikiem klasycznej, amerykańskiej motoryzacji. W wielu częściach zasiada za kierownicą swojego ulubionego muscle cara, którym jest Dodge Charger R/T z potężnym silnikiem generującym 900 koni mechanicznych.

Camaro w stylu Szybkich i Wściekłych

Ten samochód został zaprojektowany w dokładnie takim samym stylu, jak Dodge Dominica Toretto. To tak naprawdę rodzimy konkurent tego auta – Chevrolet Camaro z 1968 roku. Jesteśmy pewni, że Vin Diesel nie pogardziłby tym egzemplarzem.

Camaro like Toretto's Charger
Samochód przypomina Dodge’a Chargera R/T, którym jeździ Dominic Toretto

Prezentowany egzemplarz został gruntownie zmodyfikowany przez profesjonalistów. Każda istotna przeróbka posiada dokumenty potwierdzające. Z zewnątrz rzucają się w oczy poszerzone błotniki, splitter, winylowe pasy ozdobne, ledowe oświetlenie, czarny grill i 18-calowe felgi Fogeline GA3 z szerokim rantem, które zostały obute oponami Toyo Proxes R888. Autor projektu skupił się także na detalach, wśród których znajdziemy unikatowe kierunkowskazy, korek wlewu paliwa i lusterka.

Chevrolet Camaro 68' LS3 V8
Pod maską znajduje się silnik 6.2 V8 LS3 z doładowaniem

Sylwetka sugeruje, że jest to potwór. Silnik wydaje się to potwierdzać. To benzynowe V8 LS3 o pojemności 6,2 litra. Uzupełniono je doładowaniem Edelbrock E-Force i elektronicznym układem wtryskowym Holley Dominator. Za przenoszenie całego potencjału na tylną oś odpowiada 6-biegowa przekładnia manualna Tremec T56.

Aby uzyskać lepsze prowadzenie wykorzystano nową ramę pomocniczą, zamontowano bardziej precyzyjny kierowniczy, czterowahaczowe zawieszenie z tyłu, regulowane sprężyny Ridetech, zaciski Wilwood oraz wentylowane tarcze.

Właśnie trwa licytacja tego Camaro – skończy się w piątek około godziny 22:15 czasu polskiego. Link do niej znajdziecie TUTAJ.

Wojciech Krzemiński

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Avatar

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Odśnieżanie autostrady USA

To się nazywa wydajność: Siedem odśnieżarek w akcji. W Polsce tego nie zobaczysz (wideo)

Niebezpieczne zdarzenie na S8

Czy to film akcji? Nie, to rzeczywistość na polskich drogach (wideo)