Pochodzą z Kraju Kwitnącej Wiśni i posiadają pięciodrzwiowe nadwozia, ale to jedyne, co je łączy. Pod względem gabarytów i technologii reprezentują zupełnie inne światy.
Ten japoński pojedynek wydaje się naprawdę ciekawy ze względu na różnice dotyczące układów napędowych. Czy Toyota GR Yaris będzie szybsza na prostej (ze startu zatrzymanego), niż Honda Civic Type R? Dystans to oczywiście 1/4 mili.
Odpowiedź na to pytanie nie jest oczywista. Zanim przejdziemy do szczegółów technicznych, warto zaznaczyć, że mniejszy model jest lżejszy, a większy – mocniejszy. Jest to zatem typowe starcie lekkości z potencjałem silnikowym. Wskazanie faworyta nie jest takie łatwe.
Toyota GR Yaris kontra Honda Civic Type R
Zacznijmy od przedstawiciela segmentu B. Flagowa wersja Yarisa dysponuje doładowaną. trzycylindrową jednostką o pojemności 1,6 litra, która oferuje dokładnie 261 koni mechanicznych i 360 niutonometrów.
W Toyocie występuje sześciobiegowa skrzynia manualna, która przenosi wszystkie wartości na obie osie. I to może oznaczać przewagę na starcie. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że masa własna pojazdu to 1280 kilogramów.
Honda Civic Type R jest znacznie cięższa i waży 1429 kilogramów. Czy uda się zniwelować tę różnicę mocą? Dwulitrowy, doładowany silnik oddaje do dyspozycji 329 koni mechanicznych oraz 420 niutonometrów. Tutaj także znajdziemy sześciobiegowy manual, ale przenosi on moc jedynie na oś przednią.
>Honda Civic Type R – wielki pojedynek wszystkich generacji (wideo)
Yaris jest wyraźnie lżejszy i słabszy, ale oferuje za to napęd na obie osie, który na krótkim dystansie może okazać się kluczowy. A zatem który z tych modeli wygra na prostym odcinku? Odpowiedź na to pytanie daje poniższe nagranie. Miłego oglądania!